НБУ вивчає доцільність прив’язки курсу гривні до бівалютного кошика
Національний банк вивчає доцільність прив’язки курсу гривні до бівалютного кошика. Про це журналістам повідомив директор департаменту з управління валютним резервом та здійснення операцій на відкритому ринку НБУ Олександр Дубихвост. «Ми вивчаємо це (можливість прив’язки курсу гривні до бівалютного кошика). Ми спілкуємося з нашими російськими колегами. Їхній досвід нас дуже цікавить, і найголовніше — він позитивний», — сказав Дубихвост. При цьому він не уточнив, до якої ще валюти, крім долара, може бути прив’язана гривня. Прив’язка курсу гривні до бівалютного кошика, на його думку, може знизити зацікавленість населення до масового скуповування долара і позитивно вплине на національну валюту. Посилаючись на дані Федеральної резервної системи США, Дубихвост повідомив, що 2011 року приріст готівкового долара був на рівні 54 мільярди, тоді як до України в цей самий період було завезено інвалюти на 21,2 млрд дол. в еквіваленті (90% з яких, за оцінкою Нацбанку, було завезено саме в готівкових доларах). На цей момент, за оцінкою регулятора, обсяг доларової готівки на руках у населення становить близько 50 мільярдів доларів.
Ірак зацікавлений у імпорті української сталі, зерна і м’ясопродуктів
Про це міністр закордонних справ Костянтин Грищенко написав на своїй сторінці в соціальній мережі Twitter. «Видно, що іракські партнери справді вражені нашими експортними можливостями: сталь, зерно, м’ясопродукти — це їм дуже цікаво», — повідомив міністр. З його слів, бізнесмени України і Іраку констатували можливість і необхідність роботи не тільки у військово-технічній сфері. «По суті, ми можемо якісно будувати «під ключ» об’єкти для іракського ПЕК. Труби, турбіни, машини, українські ноу-хау — все це Іраку цікаво і потрібно», — підкреслив Грищенко.
Черкаський «Азот» придбав для міста 15 тролейбусів
Великий виробник мінеральних добрив підприємство «Азот» придбало для Черкас 15 тролейбусів виробництва «Белкоммунмаш» (Білорусь) на суму близько 30 мільйонів гривень. Про це Українським новинам повідомив перший заступник мера Віктор Беззубенко. З його слів, тролейбуси вже перебувають на території підприємства. Виконавчий комітет міської ради тепер вирішує, як підприємство зможе передати місту електротранспорт. «Механізм, як вони потраплять у місто, ще не відпрацьований, оскільки Закон «Про державні закупівлі» зобов’язує нас оголосити конкурс і зайти в тендерні процедури. Це ми вже намагалися зробити, але в нас не вийшло, оскільки лобісти підприємств, які хочуть нам поставити тролейбуси, постійно блокують тендери або на рівні Антимонопольного комітету, або іншої структури, або припиняють тендер, або його переносять», — сказав Беззубенко. З його слів, зараз міськрада розглядає можливість створення спільного з «Азотом» підприємства, інтегрованого в комунальне підприємство «Черкасиелектротранс». У квітні виконавчий комітет Черкаської міськради заявляв про намір придбати 2012 року 40 нових тролейбусів, при цьому виділених міськрадою 30 млн грн вистачало лише на 12—15 нових машин. А в грудні 2011 року Черкаська міськрада вирішила продати «Азоту» чотири ділянки землі під підприємством загальною площею 287 га за 109 мільйонів гривень; виручені кошти місто зобов’язалося вкласти, у тому числі, у придбання нових тролейбусів.
Олієжирові підприємства простоюють через проблеми з вивезенням шроту
Олієжирові підприємства України змушені припиняти виробництво у зв’язку з дефіцитом вагонів-зерновозів, потрібних для вивезення продуктів переробки соняшнику, зокрема шроту і лушпиння, повідомив агенції «Інтерфакс-Україна» генеральний директор асоціації «Укроліяпром» Степан Капшук під час XI Міжнародної конференції «Олієжирова промисловість-2012». «Укрзалізниця» відмовила нам у наданні вагонів. У розпал переробки насіння соняшнику не давати зерновозів, посилаючись на те, що вони лише для зерна, — це неправильна політика», — сказав він. Капшук нагадав, що проблеми з постачанням зерновозів розпочалися 25 вересня цього року. За його словами, такі дії «Укрзалізниці» призвели до призупинення низки олієжирових підприємств. Зокрема, простоював Пересечанський олієекстракційний завод, а також заводи в Одесі, Вінниці та Полтаві. «19 листопада зупинився Чернівецький завод, його добова потреба — чотири-п’ять зерновозів», — сказав Капшук. За словами експерта, добова потреба всіх 16 підприємств становить близько 172 вагонів. Гендиректор «Укроліяпрому» висловив надію на якнайшвидше поліпшення ситуації із зерновозами.