Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Матеріальне — не приманка

Вибираючи роботодавця, 85% студентів звертають увагу на можливості для особистісного та професійного розвитку
1 лютого, 2012 - 00:00

Українські студенти змінюють підходи до вибору майбутнього шефа. Більшість орієнтуються на професійну та творчу самореалізацію у процесі роботи, а не на зарплату, йдеться в дослідженні «Найкращий роботодавець на думку студентів» компанії «Ернст енд Янг». Дослідження проводилося 2011 року. В ньому взяли участь 1350 студентів із близько 60 університетів України.

«Для студентів критерії привабливості роботодавців цього року змінилися, — коментує партнер, керівник групи Human Capital «Ернст енд Янг» Ольга ГОРБАНОВСЬКА. — Учасники опитування поставили на перше місце можливості особистісного та професійного зростання, а рівень заробітної плати для них тепер має другу позицію. Для сучасних студентів також важливо розуміти сенс роботи й відчувати її значущість. Серед інших чинників привабливості найбільше зросла важливість корпоративної культури (на 27% попри 2010 рік). Менше респондентів звертають увагу на такі чинники, як робочий графік, можливість професійної сертифікації та думку родичів про компанію-роботодавця. Це може бути пов’язано з тим, що студенти намагаються зосереджуватися на критичніших чинниках при виборі місця працевлаштування».

Якщо підсумувати, то студенти враховують кілька критеріїв, оцінюючи роботодавців: 85% звертають увагу на можливості для особистісного та професійного розвитку (2010 року — 48%), 79% кандидатів цікавить висока заробітна плата (2010 року — 59%), 77% вказали на фактор «Цікава робота», який з’явився в дослідженні вперше, 68% цікавляться перспективами кар’єрного зростання (2010 року — 52%), а 62% опитаних звертають увагу на те, яку позицію посідає компанія на ринку (2010 року — 43%).

Дещо інше ставлення у молодих людей, які вже мають трудовий досвід за плечима. У дослідженні компанії під назвою «Найкращий роботодавець на думку кандидатів із досвідом роботи» зазначено, що для професійних кандидатів найпривабливішою умовою є, навпаки, висока заробітна плата. Загалом же досвідченіші респонденти мають дещо інше сприйняття роботодавця. Ця група кандидатів робить висновки про привабливість роботодавця, виходячи з наступних критеріїв: 89% кандидатів орієнтуються на високу заробітну плату, 79% вивчають можливості для особистого та професійного розвитку, 77% звертають увагу на те, яку позицію посідає компанія на ринку.

Цікаво, що, шукаючи роботу, представники обох цих груп орієнтуються переважно на інформацію від близьких та рідних, сайти із працевлаштування, ЗМІ. Ось чому кожна компанія повинна не лише працювати над своїм зовнішнім іміджем, а й дбати про задоволеність колективу і клієнтів.

Наталія БІЛОУСОВА, «День»
Газета: 
Рубрика: