Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Між портом і курортом

1 квітня, 2004 - 00:00

На останній сесії Верховна Рада Криму підтримала пропозицію Atlantic Caspian Resources pls. (Велика Британія) про створення морського транспортно-промислового комплексу «Донузлав» із обслуговування судів і вантажів. Новий морський порт повинен з’явитися на озері Донузлав, а весь комплекс, як передбачається, займе площу понад шість тисяч гектарів на землях Мирновської, Новоозерновської (Євпаторія) селищних рад, Медведівської, Новоіванівської, Окуневської (Чорноморський район), Штормовської, Веселовської (Сакський район) сільрад.

Кримський уряд уже окреслив заходи з підготовки до реалізації проекту. З метою координації дій по забезпеченню комплексного соціально-економічного розвитку Донузлавського регіону створена робоча група, до складу якої увійшли депутати Кримського парламенту та представники уряду автономії. Її очолив голова постійної комісії парламенту із місцевого самоврядування й адміністративно- територіальних питань Володимир Кличников. Робоча група має до 1 червня всебічно вивчити перспективи розвитку Донузлавського регіону та підготувати проекти відповідних нормативно-правових актів. Міністерству економіки АРК доручено до 25 квітня розробити заходи щодо комплексного розвитку прилеглої до Донузлава території.

Тим часом стверджувати, що нарешті знайдено оптимальний варіант розвитку Донузлавської території, поки що рано. Мінтранс України має намір побудувати тут за рахунок бюджетних коштів державний порт, який згодом передадуть держоб’єднанню «Укрморпорт». Водночас кримські ініціатори транспортних перевезень мають намір залучити до будівництва першого в Україні недержавного порту приватний капітал. У будь-якому випадку задум полягає в тому, щоби зробити порт на Донузлаві другим за потужністю в Україні після Іллічівського. Проте ці плани не викликають особливого захоплення в місцевих жителів, які на зборах уже кілька разів протестували проти непродуманого промислового освоєння екологічно чистої території, що претендує стати курортною. З їхньої ініціативи розробляють ще один проект будівництва на Донузлаві: кримчани хочуть бачити тут великий міжнародний порт для яхт. Фахівці не виключають і компромісного варіанта: на озері довжиною 22 кілометри і шириною понад три кілометри, яке має одну з найглибших гаваней в Україні та розташоване на перетині транспортних потоків практично всього Чорного моря, можуть співіснувати великий торговий порт і яхтова база.

Тим часом нинішній стан Донузлава не може не викликати закономірного неспокою. Протягом десяти років на озері не проводять днопоглиблювані роботи, внаслідок чого воно виявилося значно замуленим. На сьогодні глибина озера становить 8—9 метрів, тоді як для проходження вантажних судів необхідно мати від 15 до 21 метра. Крім того, озеро Донузлав завжди славилося своїми запасами піску: у 80-ті роки минулого століття тут переробляли до 4,5 мільйона тонн піску на рік. Нині обсяги вже не ті і займається видобутком піску тiльки один Керченський морський порт...

Микита КАСЬЯНЕНКО, Сімферополь
Газета: 
Рубрика: