Українські оператори стільникового зв’язку продовжують робити все, щоб «прикувати» своїх споживачів до екранів мобільних телефонів. Одні знижують тарифи на міжнародні розмови, інші пропонують все більше розваг. Компанія UMC, стовiдсоткова дочка компанії ВАТ «Мобільні телесистеми», вводить в дію нову послугу «Online TV» («живе» телебачення), що дозволить дивитися відеоконтент телевізійного каналу за допомогою мобільного телефону.
Для цього UMC обрала союзника — телеканал «Студія 1+1». Ці дві компанії підписали контракт, за яким телеканал надаватиме клієнтам UMC можливість дивитися телевізійні проекти власного виробництва — новини та авторські програми. Споживач вибиратиме програму для перегляду зі створеного на WAP-порталі UMC каталогу. Програми з’являтимуться на екранах мобілок вже через двадцять хвилин після їх випуску в ефір.
Деталі контракту обидві компанії зберігають в таємниці. Генеральний директор «Студії 1+1» Олександр Морозов зазначив, що умови контракту «взаємовигідні». В свою чергу генеральний директор UMC Адам Вояцький дав зрозуміти, що проект — довгостроковий, відтак найближчим часом сподіватися на прибуток не варто. Тим паче, що цей проект для обох компаній скоріше іміджевий. Адже тих, хто зможе скористатися даною послугою (власники мобільних телефонів, що підтримують GPRS або EDGE) серед абонентів UMC на цей час всього 2%. Однак Вояцький сподівається, що «парк» мобільних телефонів буде постійно оновлюватись, а отже зростатиме і кількість потенційних користувачів мобільного ТБ. Ще одна проблема — в Україні мережа EDGE недостатньо розвинена. Можливість користуватися нею мають лише мешканці міст-мільйонників. Вояцький пообіцяв найближчим часом змінити ситуацію.
Інше питання — кого може зацікавити ця приємна, але не така вже й дешева послуга? Вартість доступу до відеоконтенту «1+1» становить 10 гривень за день, на тиждень — 20, на місяць — 40 гривень. Таку абонентську плату не може собі дозволити, наприклад, жоден інтернет-провайдер в Києві. Один мегабайт при цьому коштує 2,77 гривні. Тобто п’ять хвилин перегляду на якісній швидкості (64 kbps) обійдеться примхливому телеглядачу в 5 гривень 54 копійки.
Послуга, за словами її розробників, розрахована на новаторів, а не на консерваторів. Таких в Україні, вважає Вояцький, достатньо. Варто зазначити, що UMC не першовідкривач ідеї мобільного ТБ. У світі вона поширюється вже давно. І знайшла застосування також і в Україні. Мобільне ТБ вже активно практикує «Астеліт». Але усі ми можемо радіти тому, що до телебачення долучився ще один мобільний оператор: можливо, конкуренція сприятиме зниженню тарифів і на цю послугу.