Про це на зустрічі з трудовим колективом ПМЗ заявив голова Дніпропетровської облради Євген Удод. «Ще три роки тому рішенням обласної ради було ухвалено програму, за якою частина відсотків по кредиту для придбання техніки — тракторів, що випускаються «Південмашем», погашалася за рахунок обласного бюджету. Ця програма працювала ефективно, але через зміну ситуації в країні її було згорнуто. Потрібно відновити ці програми. Але для цього має бути державна позиція. Необхідно провести аудит підприємства і зрозуміти, які залишилися потужності, зробити висновки про можливості заводу. Це слід робити швидко, і часу на розкачку немає», — сказав він.
Напередодні робітники «Південмашу» вийшли на майдан перед будівлями обласної влади, вимагаючи від керівників Дніпропетровщини підтримки не на словах, а на ділі. Південмашевці вже сім місяців не отримують зарплату, а сам завод зупинився через відсутність замовлень, які раніше надходили з Російської Федерації. Неодноразові звернення до Кабміну й до Президента ситуацію не змінили. Тому в ролі «ходаків» до Києва вирушила делегація на чолі з головою обласної ради. Для ЗМІ Є.Удод повідомив, що під час поїздки до Києва дніпропетровська делегація провела зустріч з керівництвом Національного космічного агентства. Вже в середу на засіданні Кабміну розглядатиметься питання погашення заборгованості перед південмашівцями. «Рішення просте: необхідно узяти грошовий ресурс з резервного фонду і спрямувати його на погашення заборгованості із заробітної платні. Питання, що стосуються стратегії розвитку, перспектив, безумовно, важливі, але в першу чергу має бути закрите питання щодо заробітної платні», — наголосив Є.Удод. У Києві дніпропетровців запевнили, що космічне агентство активно займається пошуком нових замовлень для «Південмашу», які дозволять підприємству не лише вирішити поточну проблему із зарплатнею, а й надалі розвиватися.
У Дніпропетровську серйозно побоюються, що унікальне ракетно-космічне підприємство може зупинитися назавжди. «Якщо підприємство два-три місяці простоює, є небезпека, що воно не запуститься взагалі. Існує вірогідність, що ця доля може спіткати й «Південмаш». Ми маємо подібні приклади в своїй практиці. Варто лише зупинити працююче устаткування — і все», — заявив заступник голови постійної комісії облради з питань базових галузей економіки, соціальної політики і праці Василь Шевченко.
Тим часом дніпропетровські волонтери успішно реалізують свою програму «Народний БТР». Вони ремонтують спільно із заводом «Південмаш» бронетранспортери, які відправляють у зону АТО. Днями завершено ремонт уже другої такої машини. «Техніку ми беремо зі схову, не на ходу, таку, що простояла понад 20 років, і відновлюємо на народні гроші», — розповідають волонтери. Вважається, що вартість відновлювальних робіт — не менше, ніж 300 тисяч гривень, проте волонтери вхитряються вкладатися у 37 тисяч. Більшу частину деталей вони виготовляють уручну. Працівники ПМЗ стверджують, що цілком могли б відновлювати воєнну техніку на підприємстві на постійній основі, якби отримали держзамовлення. Зараз фахівці працюють над двома бронетранспортерами, ще три машини стоять на черзі.