Нова влада, схоже, змінила чиновників середньої ланки зовсім ненадовго. Говорити про загальну тенденцію поки що, звичайно, рано, проте в «Укрзалізниці» вона вже відчувається. Принаймні, про це може свідчити заява її новопризначеного генерального директора Василя Гладких — заступника глави «Укрзалізниці» в часи Георгія Кірпи. Своє друге входження на одні й ті ж рейки новий залізничний начальник ознаменував заявою, що має намір повернути людей із колишньої команди. Адже вони професіонали...
Одними з основних напрямків діяльності нового гендиректора буде, за його словами, турбота про соціальні права залізничників і прагнення відновити минулу славу залізниці, повернувши українцям хороше обслуговування. Головний залізничник іде на парламентські вибори на чолі партії «Відродження», і таке прагнення в жодного з пасажирів не викличе неприйняття — обслуговування останнім часом дійсно погіршилося. Гладких розповів журналістам про намір оголосити цей рік роком шляхів, щоб потурбуватися про їхнє будівництво та ремонт, розпочати ремонтувати вокзали в районних центрах і подумати, нарешті, про інвалідів, побудувавши для них пандуси, зручні платформи і закупити спеціальні вагони. Залізничники збираються також оновити рухомий склад, зайнятися приміськими електричками та безкоштовно возити дітей під час зимових канікул. У планах — будівництво залізничного мосту в Києві та швидкісні електрички у бік Криму та на захід країни. І найголовніше: за словами Гладких, уже з наступного року не буде проблем із квитками на поїзди.
Попередник Гладких постійно скаржився на нестачу коштів. Не проминув цю позицію й новий начальник. За його словами, бюджет забрав 6 млрд. гривень, тоді як різниця між витратами, що залишилися, та доходами залізничного відомства становить 961 млн. гривень. А ще «Укрзалізниці» додає мінусу транзитна політика Мінтрансу (в минулому році втратили на цьому 3% доходів). Порівнявши різницю між тарифами на внутрішні та міжнародні перевезення, міністерство, на думку Гладких, позбавило транзит властивої йому «плавучості». Її нове залізничне керівництво планує повернути наступного року. Оскільки розуміє, що, підвищуючи транзитні тарифи, можна втратити конкурентну перевагу України як транзитної країни. Все ж інші тарифи, беручи до уваги скарги на тяжке становище галузі, підвищаться. Ціни на перевезення вантажів, за словами Гладких, зростатимуть поступово, збільшуючись у місяць на 1—2%, і дадуть у результаті 12% на внутрішньому ринку. Приватник, як кваліфікують на «залізячці» одного з головних клієнтів — власників меткомбінатів, повинен поділитися з державою. Пасажирські перевезення, за словами Гладких, теж подорожчають. Дійсно, автобуси, що їздять на дорогому бензині, беруть 15 копійок за кілометр, а поїзд, що використовує відносно дешеву електроенергію, — лише копійку? Гладких заявляє, що «Укрзалізниця» в 2005 році зазнала збитків на пасажирських перевезеннях на 2,4 млрд. гривень. Не лише на бюджетні гроші сподівається Гладких. Друге основне джерело фінансування — інвестиції. Принаймні, саме їх сподіваються знайти для добудування Дарницького залізничного вокзалу в Києві.