Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Нафтовий зашморг не слабшає

16 серпня, 1999 - 00:00

Ситуація на ринку нафтопродуктів залишається напруженою.
«Нині переважно везуть бензин А-95 із Європи. Не буде проблем і з високооктановими
марками бензину. Труднощі будуть із низькооктановим бензином», — сказали
в «UPECO». За словами службовців цієї компанії, існує тільки два джерела
надходження бензину А-76: переробка нафти на українських НПЗ та імпорт
із Росії, Білорусі і Литви. Європа не допоможе, оскільки там низькооктанові
марки бензину не використовуються.

У той же час традиційна «битва за врожай», що розгорнулася
на території країн СНД, з'їдає практично і весь бензин А-76, що нині виробляється,
і все дизпаливо. Пальне з українських НПЗ іде прямо в села. Аналогічна
картина спостерігається в Білорусі, де виконання так званої програми забезпечення
села не дозволяє і краплі пального просочитися через українсько-білоруський
кордон. У Литві, де врожай трохи менший, а господарюють трохи розумніше,
могли б допомогти Україні з нафтопродуктами, але мають проблеми з нафтою,
що надходить туди з Росії. У росіян також збиральна кампанія, тому левова
частка бензину А-76 і дизпалива йде на її забезпечення. Коли щось і залишається,
то нафту або переробляють для експорту в Європу (в кінці липня ціни на
брент-суміш «URAL» досягли найвищої позначки за останні 20 місяців — у
$19,2/1 барель), або направляють на внутрішньоросійський ринок, де склалися
привабливі для продавців ціни. Таким чином, імпортувати низькооктанові
марки бензину в Україну сьогодні просто немає звідки.

Не треба, звичайно, забувати і про неоціненне втручання
у справи на нафтовому ринку нашого Президента. Однак, за словами службовців
«UPECO», постачання нафтопродуктів з Азербайджану здійснюється неоперативно,
що, проте, не перешкодило азербайджанському дизпаливу, яке направляється
виключно аграріям, з'явитися в прайс-листах комерційних фірм, які пропонують
його не тільки сільським, але й міським жителям. Не все так добре і з грецькими
нафтопродуктами. Другий із грецьких танкерів, які прийшли у Феодосійський
порт, довго хитався на рейді, доки з'ясовувалося, кому конкретно призначаються
доставлені ним нафтопродукти, повідомив «Дню» директор порту Юрій Большаков.
Розміри неустойок динамічно зростали.

За даними «UPECO», обсяги постачання нафтопродуктів в Україну
нині складно визначити. «Кілька компаній-імпортерів у середині липня відновили
свою діяльність, уклавши контракти з постачальниками, але пальне за цими
контрактами ще не надійшло. Очікуваного попиту поки що не спостерігається,
оскільки ціни високі. Однак з урахуванням зростання курсу долара вони вже
не знизяться», — такий прогноз службовців консалтингової компанії.

Газета: 
Рубрика: