Уряд, який підходив для війни, не годиться для відновлення країни. Таку причину висунули англійці, коли після другої світової не переобрали Уїнстона Черчилля. За словами директора департаменту політичного консалтінгу Martin group Тараса Березовця, подібною причиною міг керуватися Ющенко, знімаючи уряд Тимошенко. На його думку, на відставних нині міністрів була покладена функція термінаторів — зруйнувати попередню економічну систему. Функція ж уряду Єханурова — стабілізувати зруйновану економіку, вважає Березовець. Іншими словами, замість воєнного комунізму в черговий раз прийшов НЕП. Власне, експертне обговорення курсу нового уряду так і називалося — «Нова економічна політика уряду Юрія Єханурова».
Однак повноцінно обговорювати новий курс, на думку експертів, не виходить. Як зазначив професор Інституту світової економіки міжнародних відносин НАНУ Олексій Плотников, сьогодні важко говорити про те, що робиться урядом Юрія Єханурова для стабілізації економіки держави, оскільки він закритий. Враховуючи досвід попередників, які з готовністю виставляли всі кулуарні перипетії на розсуд громадськості, Кабмін, як вважає Плотников, буде по максимуму приховувати інформацію. Причому треба враховувати, що Єханурову дійсно дісталася нелегка спадщина — крім проблем кучминської економіки, додалися наслідки цукрової, нафтової й інших криз, різке зростання інфляції, падіння ВВП та відголоси реприватизації, що геть відбила в інвесторів довіру до нашої країни. Одночасно з цим доводиться нормалізовувати відносини з Москвою, оскільки україно- російський бізнес є дзеркальним відображенням кремлівської політики і, залишаючись залежною від російського пального, Україна мусить добиватися нормалізації відносин. Зрозуміло, що в такій ситуації часу на піар залишається обмаль, і експертному співтовариству, щоб оцінити те, що відбувається, доводиться аналізувати тільки перші кроки діяльності, зокрема, переговори з Москвою і бюджет.
За слвами Плотникова, бюджет нового уряду небагато чим відрізняється від передвиборного бюджету Юлії Тимошенко. Це, в принципі, і не дивно. Як зазначив заступник директора Агентства моделювання ситуацій Олексій Голобуцький, уряд Юрія Єханурова — це передвиборний проект Президента і, «в зв’язку з різким падінням рейтингу Президента й довіри до влади, уряд буде збільшувати зарплати і пенсії, тобто діяти тими ж методами, що й уряд Юлії Тимошенко». Правда, звичного засудження «бюджету проїдання» на круглому столі вже не було. Тимошенко навіть спробували виправдати. Як зазначив директор Інституту економічних досліджень і політичних консультації Ігор Бураковський, соціальна спрямованість бюджету, представленого урядом Юлії Тимошенко, була нав’язана минулому уряду. «Тимошенко не могла запропонувати інший бюджет — в ньому було зібрано, якщо говорити по суті, всі обіцянки, дані Януковичем, Ющенком, Тимошенко та іншими під час передвиборної кампанії», — сказав експерт, додавши, що всі обіцянки були підкріплені відповідними законами і, щоб їх не виконувати, Тимошенко залишалося тільки встати й сказати: «Я не буду виконувати закони». Це також є однією з причин, чому бюджет 2006 року повторить долю бюджету-2005. Новому уряду знову доведеться переглядати політику попередників, причому таким чином, щоб не підставити Президента. Або ж змінювати закони, на що, на думку експертів, Верховна Рада напередодні виборів просто не піде.
Як сказав директор економічних програм Центра ім. Разумкова Василь Юрчишин, дії нового уряду будуть залежати тільки від Ющенка. На думку експерта, Ющенко, можливо, знав, що в цьому році буде падіння економіки. Тільки нам про це не говорив. Це дає змогу експерту зробити висновок, що в такому випадку все йде нормально і ніякої кризи немає. Ця думка видається досить парадоксальною — адже саме з економічною кризою всі аналітики пов’язують катастрофічне падіння рейтингу популярності нашого Президента. Тим більше, що саме він ініціював в країні процес реприватизації, який тепер має зупиняти новий уряд. Юрчишин передбачає: «Той процес, що зараз розгорнувся навколо реприватизації в країні, можна зупинити. Уряд сам викликав такий «бум», ініціювавши закони, згідно з якими кожен бажаючий може подати скаргу на те, що в процесі приватизації його думка не була врахована». Уряд, на думку експерта, може «прийняти мораторій на реприватизацію на п’ять років — тоді ніякого тиску ні на кого не буде і все налагодиться». Однак, на думку Бураковського, справа навіть не в цьому. Проблема, на його думку полягає в тому, що навіть припинивши реприватизацію, буде дуже не просто повернути довіру інвесторів і розблокувати приватизаційні процеси.
Рішення має бути закладене в довгостроковій економічній програмі. Принаймні, радник секретаря Ради національної безпеки і оборони Віктор Скаршевський відзначає як головну проблему всіх урядів незалежної України, в тому числі і єханурівського, відсутність конкретної програми розвитку економіки: «Приходять прем’єри, а вже потім приймається програма. Вона приймається на один рік, і ніхто з прем’єрів її не виконує». Але, як зазначив Скаршевський, відомство, яке він представляє, буде прагнути, щоб програма Ю. Єханурова була прийнята на три роки, а не до 31 березня 2006 року. От тільки чи є в цьому сенс? Сьогодні абсолютно зрозуміло, що після парламентських виборів буде створено новий уряд, і навряд чи новий прем’єр схоче працювати навіть за найкращою програмою, але складеною попередником.