Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Ноутбук наздоганяє

9 листопада, 2006 - 00:00

Від початку року в Україні продано 170 тисяч ноутбуків і 830 тисяч настільних персональних комп'ютерів. Виручка становила відповідно $153,1 мільйона і $348,6 мільйона. Як повідомив «Дню» президент холдингу AVentures Group Володимир Колодюк, ці дані отримані в результаті дослідження товарних ринків аналітиками холдингу.

За прогнозами холдингу, в 2006 році на ринку України буде продано близько 250 тисяч портативних комп'ютерів і 1,2 млн. настільних. Частка ноутбуків в обсягах продажу постійно зростає (протягом дев'яти місяців порівняно з аналогічним періодом минулого року зростання продажу становило в сегменті ноутбуків 183%, в сегменті персональних комп'ютерів — 27%). Якщо в минулому частка ноутбуків становила 10%, то цього року, як вважає керівник департаменту маркетингових досліджень холдингу AVentures Group Сергій Дорофеєв, вона, згідно з прогнозом AVentures Group, перевищить 17%. Така тенденція дозволяє чекати, що в 2011 році продаж цих пристроїв зрівняється за кількістю, впевнений Дорофеєв.

Серед причин стрімкого зростання продажу ноутбуків Сергій Дорофеєв називає дедалі вищу активність виробників (зниження середньої вартості, оновлення модельного ряду, активніша маркетингова політика); чимраз більший попит на ноутбуки з боку українських покупців, вплив зовнішніх чинників (збільшення доходу покупців).

На ринку ноутбуков з'явилися нові імена. За підсумками трьох кварталів 2006 року, до п'ятірки лідерів увійшли Asus (24%), Acer (21%), Toshiba (11,9%), Samsung (9,2%) і Dell (6,5%). (На частку інших виробників припало всього 27,4% цього ринку). Зміцнила свої позиції компанія Dell. За результатами продажу в першому півріччі в неї було лише 5,8% ринку і вона не входила до п'ятірки лідерів.

За оцінкою аналітиків холдингу, розподіл проданих ноутбуків за ціновими сегментами від початку 2006 року мав такий вигляд: до $800 — 54,5%, $800—1200 — 30,5%, $1200—1700 — 11,1%, $1700—2200 — 3,0%, понад $2200 — 0,9%. Сумарна частка ноутбуків нижніх цінових сегментів (до $1200) за результатами трьох кварталів становила 85%.

Українські покупці тяжіють до середніх параметрів ноутбуків. Так, продаж ноутбуків із діагоналлю 15" становив 82,5% від усіх проданих пристроїв (з діагоналлю 14" — 12,2% і 17" — 1,5%). Щоправда, частка ноутбуків із широкоформатним екраном зростала протягом усього року і на кінець третього кварталу досягла 37%.

Серед настільних комп'ютерів найбільшим попитом користуються цього року пристрої з більшою оперативною пам'яттю. Якщо говорити про роздрібний продаж, то експерти відзначають зміщення купівельних переваг у бік настільних персональних комп'ютерів з оперативною пам'яттю. Десктопи із пам'яттю 1024 МБ у третьому кварталі зайняли 30,9%, що вдвічі більше, ніж у першому півріччі (14,5%). Також зростає продаж настільних комп'ютерів, укомплектованих приводом DVD-RW. У третьому кварталі вони становили левову частку (76,6%) продажу, тоді як у першому півріччі на них припадали лише 67,4%.

Газета: 
Рубрика: