На ринку мобільного зв’язку України спостерігається нова тенденція. Оператори відмовляються від нарощування кількості клієнтів і роблять наголос на розвитку нових послуг, що надаються як індивідуальним, так і корпоративним клієнтам.
ЗАТ «Український мобільний зв’язок» (УМЗ, Київ), дочірня компанія ВАТ «Мобільні ТелеСистеми» (МТС, Росія), ознаменувала появу цієї тенденції ще й ребрендінгом: знімаючи футболку з дрібним написом УМЗ, вона сміливо одягає просторе мамине плаття з великими буквами МТС. Щоправда, повідомляючи цю новину, генеральний директор УМС в Україні Павло Павловський зазначив, що юридичного переоформлення компанії все-таки не буде.
За словами Павловського, до 2012 року об’єм ринку мобільного зв’язку виросте на 52% в порівнянні з 2006 роком — із $3,2 мільярда до $5,3 мільярда, а об’єм послуги мобільного інтернету до 2009 року збільшиться на 37%. Згідно з новою стратегією УМЗ (під брендом МТС), пріоритетною для компанії буде не кількість абонентів, а якість послуг, що надаються.
«Ми відмовляємося від позиції «мисливців» за абонентами... Нас, насамперед, цікавлять абоненти, які широко користуються послугами компанії», — стверджував Павловський.
Щось подібне продемонстрував журналістам на кілька днів пізніше і інший найбільший український мобільний оператор — компанія «Київстар». Власне, героєм дня став усього лише один її бізнес-підрозділ із роботи з корпоративними клієнтами, що рекламував інноваційні мобільні рішення для компаній-страховиків і запевняв, що таким чином клієнти «Київстар» отримують важливі конкурентні переваги, зокрема, у запобіганні страховому шахрайству. За даними підрозділу, відповідні збитки страхових компаній з автострахування, страхування житла й здоров’я складають десятки мільйонів гривень у рік.
Як запобіжні засоби клієнтам надається можливість позбутися таких «витратних для них порушень», як укладання договорів заднім числом, підміна автомобіля або отримання страховки за незастраховані збитки. Йдеться про оперативну фіксацію дат та інших даних про об’єкт страхування за допомогою цифрової фотографії та онлайн-реєстрації знімків у спеціально створеній операційній системі. Говорить начальник бізнес-підрозділу «Київстар» Надія Васильєва: «Київстар Бізнес» пропонує своїм абонентам не просто зв’язок — ми надаємо кваліфіковану допомогу у визначенні всіх ключових складових мобільної стратегії страхової компанії». Клієнтам обіцяні віддалений доступ агентів, менеджерів і аварійних комісарів до корпоративних інформаційних ресурсів для оперативного аналізу, контролю й звітності, передачі достовірної інформації зі страхових подій, підключення до корпоративної мережі філіалів і точок продажу. Особливий успіх може мати така послуга, як надання страховій компанії і її клієнтам різних каналів для взаємодії (безкоштовний номер, можливість сповіщення клієнтів за допомогою SMS-розсилань і т.д.).
Разом із журналістами на прес-конференції були присутні і страховики. Пропозиція мобільного оператора їх, очевидно, зацікавила. Питання лише в тому, як забезпечити взаємну стовідсоткову довіру, що обов’язково передбачає послуги, пов’язані з проникненням у корпоративні бази даних...