Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

ОПИТУВАННЯ

Чи ратифікує парламент угоду про ЄЕП і що може отримати від її здійснення Україна?
7 квітня, 2004 - 00:00

Віталій ПЛОТНІКОВ , доктор економічних наук, завідувач відділу міжнародних валютно-фінансових відносин Інституту світової економіки та міжнародних відносин:

— Давайте виходити не з процесу «продавлювання» договору про ЄЕП, а з цілей цього документа. У принципі, ЄЕП має позитивні сторони. Важко сперечатися з тим, що цей економічний союз може пожвавити національну економіку України та зробити вітчизняні підприємства працездатнішими, а рівень життя громадян, природно, вищим. Що стосується механізму проходження через парламент, то постійні парламентські баталії яскраво свідчать про недосконалість механізмів законотворення. Я спокійно ставлюся до перспективи того, що договір про ЄЕП пройде через парламент. Дуже можливо, що так і буде, причому без особливих загострень. Поки що все відбувається позитивно для України. І хоча нині наші парламентарії зайняті політреформою, потрібно зважати на те, що ЄЕП і політреформа — різні речі. Одна стосується внутрішньої політики, а інша — зовнішньоекономічних перспектив країни. Я би не ставив їх на одні терези та не говорив би, що це однопорядкові завдання. Ймовірно, процеси реалізації політреформи та подальшого просування договору про ЄЕП виникатимуть паралельно.


Віталій МАРГУЛІС, генеральний директор асоціації «Укрконсалтинг»:

— Я вважаю, що Єдиний економічний простір, що ліквідує, насамперед, якісь митні перешкоди, надто необхідний для економіки України. Після розпаду СРСР Україна успадкувала абсолютно викривлену структуру промисловості. 80% промисловості належали до групи «А», що дуже тісно «зав’язана» на співпраці з іншими республіками колишнього Союзу, особливо з Росією. Тому створення ЄЕП, тобто зняття перешкод у взаємодії різних структур господарювання, для України життєво необхідне. Це головна умова для відновлення діяльності нашого промислового потенціалу і, зрештою, для переходу на випуск конкурентоспроможної продукції, яка користуватиметься попитом. Водночас я не вбачаю сенсу в створенні якогось єдиного наднаціонального органу — це абсолютно зайва адміністративна структура. Для життєдіяльності ЄЕП цілком вистачить домовленостей, підписаних главами держав.


Юрій КАРМАЗІН , народний депутат України:

— Я знайомий з експертними висновками щодо цієї угоди, я її сам уважно читав. Вважаю, що в даному вигляді ця угода зашкодить державному суверенітету України. Вона протирічить нашій Конституції та гальмуватиме розвиток України щонайменше на десяток років. Причому вступити туди легко, а «вилізти» дуже важко. Я ніколи не роблю прогнозів, але можу сказати, що навколо цього багато політичних моментів. Але хоч як би там було, утворення наднаціональних органів ЄЕП не відповідає національним інтересам України. Депутати російської Держдуми агітували мене за таку версію, що, мовляв, наднаціональний орган ЄЕП буде відданий Україні, і це хороший вихід для нашого парламенту і Президента, гарантія того, що інтереси України будуть забезпечені. Я у це не вірю. Як не вірю угодам про вільну торгівлю, які весь час порушувалися і досі не реалізовані.

Підготували Віталій КНЯЖАНСЬКИЙ, Петро ІЖИК, «День», Дмитро ЖИРЕНКО
Газета: 
Рубрика: