Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Пересичення?

Ні, споживач обирає якість
22 травня, 2007 - 00:00

Продаж мобільних терміналів (мобільних телефонів і смартфонів) у першому кварталі цього року примушує гравців ринку істотно переглянути свої плани. За даними дослідження ринку мобільних терміналів (мобільні телефони і смартфони), здійсненого холдингом AVentures Group, в першому кварталі було продано 1,55 мільйона пристроїв на $268 мільйонів. При цьому продаж мобільних терміналів скоротився на 26% порівняно з першим кварталом 2006 року, але в грошовому вираженні ринок втратив усього на 7%.

Коментуючи результати до- слідження, керівник департаменту холдингу AVentures Group Сергій Дорофєєв сказав: «Фактичний продаж мобільних терміналів в першому кварталі не виправдав наших очікувань, що після пильного вивчення тенденцій примусило нас докорінно переглянути наш прогноз на 2007 рік. Ми зменшили його на два мільйони пристроїв — з 10,5 мільйона до 8,5 мільйона». Однієї з основних причин скорочення ринку мобільних пристроїв, на думку Дорофєєва, є різке зростання замін. Споживач обирає якість. Цей процес неминучий в міру насичення ринку, але його темпи вже в першому кварталі перевершили всі очікування. Відповідно, із зростанням парку мобільних терміналів купівля «першого» мобільного телефону становить дедалі меншу частку в структурі продажу. А ось процес розвитку і впровадження в нашій країні нових стандартів мобільного зв'язку, зазначає експерт, йде повільніше, ніж очікувалося.

Середня собівартість мобільного термінала за підсумками першого кварталу становила $173, що на 26% більше аналогічного показника в першому кварталі минулого року. На частку недорогих мобільних терміналів (собівартість менше $130) припало близько 43% всього продажу, що на 22% нижче, ніж за аналогічний період 2006 року. Таким чином, частка терміналів з нижнього цінового діапазону залишається більш ніж вагомою і, за оцінками аналітиків холдингу AVentures Group, надалі скорочуватиметься набагато меншими темпами. У той же час, частка середнього сегмента ($130—$300) у продажу зросла на 17% і за підсумками кварталу становила 45%. На частку дорогого сегмента (понад $300) припало 12% продажу, що майже вдвічі перевищує торішній показник.

Найбільш запитаним форм- фактором мобільного термінала в першому кварталі виступив формат «Block». Хоча його частка в продажу на 9% нижча аналогічного показника в першому кварталі 2006 року, але все ж вона становила 53%. Зростання популярності продемонстрував формат «Slider» — його частка за підсумками кварталу виросла до 15%, тоді як частка форм-фактора «Shell» залишилася на колишньому рівні — 31%. Всі інші формати становлять в структурі продажу близько 1%.

Як зазначають експерти, на частку продажу починає посилено впливати якість перенесення кольорів дисплеїв, що використовуються в терміналах. Так, частка дисплеїв «262144 кольору» становила 43%, а «16 млн. кольорів» — 4% (в першому кварталі 2006 року 15% і 0% відповідно). Частка терміналів з дисплеями «65536 кольорів» становила 42%, а «4096 кольорів» — 1% (62% і 8% відповідно в першому кварталі 2006 року). Частка монохромних дисплеїв знизилася щодо аналогічного періоду 2006 року на 6% і тепер становить лише 10% продажу.

У звіті авторів дослідження також зазначається, що на 22% зросла частка терміналів, що мають вбудовану фотокамеру — їх частка 69%. Частка терміналів, що мають фотокамеру з матрицею 1 Мпiкс, становила 18% (рік тому — 13%), що мають фотокамеру з матрицею 2 Мпiкс — 24% (в першому кварталі 2006 року — 4%). Частка терміналів з фотокамерою 3 Мпiкс становила 5% продажу (в першому кварталі 2006 року — 0%). А ось частка терміналів з VGA-фотокамерою знизилася до 21% (в першому кварталі 2006 року — 31%).

61% проданих мобільних терміналів забезпечено вбудованими МР3 плеєрами (рік тому — 26%). Також виросла частка терміналів з вбудованим безпровідним інтерфейсом Bluetooth — з 24% до 59%.

Також істотно виросла і становила 49% проти зростання в першому кварталі 2006 року (12%) частка терміналів з вбудованим слотом для розширення пам'яті. Також спостерігається тенденція збільшення частки терміналів з підтримкою стандарту UMTS (з 1% в першому кварталі 2006 року до 13% тепер).

Перше місце за продажем у сегменті мобільних телефонів посіла Nokia (42%). У п'ятірку лідерів цього ринку також увійшли Samsung — 27%, Sony Ericsson — 22%, Motorola — 4%, LG — 3%. Найкращу динаміку зростання продемонстрував Sony Ericsson — його частка порівняно з першим кварталом 2006 року виросла на 13%.

Поки відносно невеликим є ринок смартфонів і комунікаторів (6,5% в загальному обсязі проданих мобільних терміналів). Їх продано близько 100 тисяч, що в грошовому вираженні становило $34 мільйона. У цьому сегменті лідируючу позицію також займає Nokia — 90% продажу. Серед інших виробників знаходимо HTC/Qtek, Sony Ericsson, Samsung, Asus, E-Ten, Lenovo, HP, Fujitsu-Siemens, Palm, Fly і Mita. У продажу смартфонів і комунікаторів на частку пристроїв, що мають вбудований модуль Wi-Fi, припало близько 14% продажу, а на частку пристроїв, що мають вбудований модуль GPS, лише більше 2%. Частка пристроїв, працюючих на платформі Palm OS, досягла лише 0,5%, тоді як на частку Windows Mobile — 9,2%. Увесь інший продаж смартфонів і комунікаторів (90,3%) припав на частку терміналів, які функціонують під управлінням різних версій ОС Symbian.

За оцінками аналітиків AVentures Group, 2007 року буде продано 8,5 мільйона мобільних терміналів (з них мобільних телефонів — 7,8 млн. шт. і смартфонів\комунікаторів — 0,7 млн. шт.). При цьому частка смартфонів і комунікаторів становить більше 8% всього продажу.

Наталя НІКОЛАЄНКО
Газета: 
Рубрика: