Незважаючи на сонячну весняну погоду, вчора у Києві стало більше «холоду»: в Міжнародному виставковому центрі відкрилася перша спеціалізована міжгалузева виставка «Світ морозива і холоду». Організатором виступила асоціація «Українське морозиво». Ніякого стовпотворіння при урочистому відкритті виставки не спостерігалося. Чи то любителі ніжних ласощів, що тануть у роті, ще не почули про цей багатий на спокуси захід, чи то дійсно зараз для морозива ще не сезон.
Зате фахівці відчували себе справжніми іменинниками: їхня галузь не просто дебютувала у виставковому бізнесі, а й мала що показати й обговорити. Адже крім окраси програми — морозива в асортименті, у виставковому павільйоні широко представлені сировина, вафельні вироби, холодильне і морозильне обладнання, продукція суміжних галузей. Все це мало цікавить споживачів морозива, але нерозривно пов’язано з якістю і різноманітністю продукції. «Такі виставки нам необхідні: ми наочно бачимо досягнення конкурентів і знаходимо потенційних покупців», — сказав «Дню» представник комерційної служби АТЗТ «Холодпром» (Харків) Анатолій Ляшенко. За його словами, на ринку виробників морозива склалася дуже висока конкуренція, і той, хто хоча б трохи відстає з розвитком нових технологій, ризикує опинитися на узбіччі. Судячи з усього, харківським «морозивникам» це не загрожує — за рік вони виставляють на ринок п’ять- шість новинок. Останнім часом ринок морозива в Україні по праву відноситься до розряду тих, що динамічно розвиваються. Як відмітив заступник міністра аграрної політики України Юрій Мельник, зараз вітчизняні виробники морозива освоїли близько 150 рецептів продукції і не мають наміру на цьому зупинятися «Галузь має перспективу. Ринок буде все більше насичуватися, і в майбутньому ми перейдемо до загальносвітових норм споживання продукту», — впевнено заявив він. Українське морозиво не тільки задовольняє потреби внутрішнього ринку, а й веде боротьбу за зовнішні. За даними асоціації «Українське морозиво», в 2003 році вироблено 105,5 тис. тонн морозива, а товарообіг становив 740 млн. гривень. Показово, що експорт морозива в 4,1 разу перевищив імпорт і становив 882,6 тонн.
Можливо, живе спілкування з колегами під час виставки допоможе виробникам морозива знайти шляхи вирішення спільних проблем. «Нас найбільше непокоїть те, що сировина дорожчає, підвищилися і тарифи на електроенергію», — говорить А. Ляшенко. При цьому, як показало опитування біля стендів різних компаній, більш дешеве вітчизняне холодильне обладнання значно відстає від імпортних зразків. Тому виробникам морозива доводиться для задоволення зростаючого попиту купувати зарубіжну техніку.