Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Податкові пільги і додатковий контроль

У Мінінфраструктури знайшли «ліки» від поганих доріг. Водії називають пропозиції адекватними
13 вересня, 2012 - 00:00

Україна має намір залучити іноземні компанії для контролю якості будівництва доріг. Про це повідомив віце-прем’єр-міністр — міністр інфраструктури Борис Колесніков під час відвідування будівництва нової дорожньої розв’язки в Маямі.

За його словами, Україна вкрай потребує контролю за якістю будівництва дорожніх шляхів. Але при цьому компаній належного рівня у країні поки що немає. Як зауважив міністр, прибуття таких фахівців очікують уже навесні наступного року. Ймовірно, із США.

Крім того, на думку Колеснікова, Україні відтепер не варто будувати «дешеві» дороги. За даними міністра, сьогодні кілометр нової вітчизняної дороги коштує шість мільйонів гривень. Натомість у Європі кілометр коштує стільки ж мільйонів, але в євро. «Тож краще відразу побудувати якісні дороги, ніж їх змиватиме кожен рік, — вважає Колесніков. — У будівництві доріг немає дрібниць. У нас уже будували «Олімпійський». Привозять бетон марки 300 і дають 200 доларів, щоб написали марку 500. Ми ж не хочемо таких доріг».

Водночас самим будівельникам доріг в Україні Колесніков пропонує надати пільги. Зокрема звільнити на десять років від податку на прибуток. На думку міністра, це має стимулювати компанії коштом із власного прибутку купувати найсучасніші технології й техніку.

«День» звернувся до тих, хто безпосередньо зацікавлений у поліпшенні стану дорожнього полотна в Україні, — до перевізників. Адже від якості доріг залежить не лише їхній особистий комфорт, а й прибутки.

Президент Усеукраїнського громадського об’єднання «Союз перевізників» Валентин ДЕМЧУК у розмові з «Днем» зауважив: ініціативи, озвучені Колесніковим, адекватні й дуже актуальні. «Думка цікава. Усе залежить від міри контролю, якою будуть наділені ці міжнародні компанії: чи зможуть вони реально впливати, чи це буде на рівні слів (звітів, коментарів тощо)», — підкреслив наш співрозмовник. За його словами, крім функції контролю, залучені іноземні компанії держава повинна наділити важелями впливу. Наприклад, при ухваленні рішення щодо кандидатури виконавця замовлення на будівництво доріг або ж суми інвестицій тощо. «Лише тоді будівельники доріг боятимуться аудиту і справді дбатимуть про якість доріг», — говорить Демчук.

«А щодо пільг, то це однозначно гарна ініціатива для будівельників. Таке податкове «послаблення» для будь-якого бізнесу означає додатковий прибуток», — переконаний Демчук. Тож, зауважує він, у будівельних компаній побільшає можливостей зробити свій «товар» якіснішим. «Їм, очевидно, не треба буде викручуватися, як тепер, щоб і вкластися в кошторис, і, сплативши податки, не вийти в «мінус», — підсумовує Демчук.

Олексій САВИЦЬКИЙ, Алла ДУБРОВИК, «День»
Газета: 
Рубрика: