Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Посидіти біля «блакитного вогника»

Українці віддають перевагу LCD-телевізорам iз великою діагоналлю
22 березня, 2007 - 00:00

Дослідження продажу LCD- телевізорів у 2006 році, проведене холдингом AVentures Group, показало, що за минулий рік в Україні було реалізовано 110000 таких моделей. Це на 323% більше, ніж в 2005 році, що у грошовому еквіваленті становить близько $100 мільйонів. Частка LCD-телеві-зорів у загальній структурі продажу телевізійної техніки становила 5,2%.

Зростання ринку LCD-телевізорів у грошовому еквіваленті становило 250%, що пояснюється зниженням середньої собівартості моделей більш як на 17% (з $1100 в 2005-му до $906 в 2006 році). Аналітики холдингу пояснюють таке незначне зниження середньої собівартості порівняно зi світовими тенденціями ринку LCD-TV тим, що споживачі віддають перевагу моделям телевізорів з великими розмірами діагоналей, а значить, і вищою собівартістю.

Зниження середньої собівартості, а за нею й зміна ситуації щодо попиту на різні діагоналі телевізорів вплинули й на перерозподіл часток цінових сегментів. Найбільшу частку (25%) у продажі 2006 року утримує ціновий сегмент $1000 — $1250. При цьому частка цього сегмента збільшилася вдвічі впродовж року — з 16% у першому кварталі до 31% — у четвертому. Водночас частка телевізорів вартістю до $1000 знизилася з 67% у першому кварталі до 50% — у четвертому й за підсумками річного продажу становила 53%.

П’ятірка лідерів продажу LCD-телевізорів за підсумками 2006 року: Samsung (36%), Sony (16%), LG (14%), Sharp (12%), Philips (8%).

Аналізуючи продаж LCD-телевізорів у розрізі діагоналей, експерти холдингу зазначають, що в 2006 році були популярні телевізори з такими розмірами екранів: 20“ — 27%, 26“— 27“ — 20% і 30“— 32“ — 39% продажу. Частка моделей з діагоналлю 20“ хоча й становила 27% за підсумками року, все ж зменшилася з 35% у першому кварталі до 24% — у четвертому. Також експерти наголошують на зростанні більше ніж удвічі (з 15% у першому кварталі до 32% — у четвертому) частки телевізорів з діагоналлю 30“— 32“. А зміни щодо продажу LCD-телевізорів з діагоналлю 26“— 27“ упродовж року були незначні.

Аналізуючи такий якісний показник, як розподільна здатність екранів, слід зауважити, що продаж LCD-телевізорів за таким показником у 2006 році повторив тенденції, властиві продажу за параметрами діагоналей екранів. Так, 55% продажу становили моделі з розподільною здатністю 1366х768. Такий показник, як правило, використовується в телевізорах з діагоналлю понад 23“. На другому місці (частка в продажу становила 25%) — телевізори з розподільною здатністю 640х480, яка використовується в телевізорах з діагоналлю до 20“.

Підбиваючи підсумки, аналітики холдингу AVentures Group зазначають, що практично всі LCD-телевізори з діагоналлю 23“ і більше підтримують один із стандартів HDTV. Водночас переважна більшість моделей з діагоналлю до 20“ за розподільною здатністю відповідає виключно поточним стандартам передачі ТБ-сигналу в Україні й позбавлена можливості відображати відеоконтент з високою розподільною здатністю.

Щодо частки широкоформатних LCD-телевізорів, то в минулому році вона становила понад 60%. Дослідження підтверджує, що практично всі моделі телевізорів з розміром діагоналі понад 20“ широкоформатні (співвідношення сторін становить 16:9). Водночас, у моделях LCD-телевізорів з діагоналлю до 20“ включно переважає стандартний формат (4:3).

Серед тенденцій 2006 року експерти помітили поступове зміщення споживчого попиту у бік non-CRT-телевізорів. «У першому півріччі 2006 року ринок CRT-телевізорів мав невелику позитивну динаміку, а починаючи з третього кварталу, вже негативну. Річний продаж 2006 року, таким чином, на 2,5% нижче, ніж показник 2005 року», — прокоментував тенденцію керівник Департаменту маркетингових досліджень холдингу AVentures Group Сергій Дорофеєв.

За прогнозами експертів, ринок LCD-телевізорів у 2007 році становитиме приблизно 320 тисяч, що у грошовому еквіваленті сягне $256 мільйонів. При цьому частка LCD-телевізорів у загальній структурі продажу телевізійних приймачів зросте до 15%.

Газета: 
Рубрика: