Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Поїздам додадуть комфорту

До Євро-2012 Україна планує докупити швидкісні поїзди
12 серпня, 2010 - 00:00
МІЖРЕГІОНАЛЬНИЙ ЕЛЕКТРОПОЇЗД КОМПАНІЇ HYUNDAI

Вітчизняний залізничний транспорт потребує оновлення свого рухомого складу. Це необхідно для того, щоб іти в ногу з часом і залишатися конкурентоспроможним видом транспорту не лише за ціною, але й за рівнем сервісу. Тобто, залізниця повинна впроваджувати революційний розвиток системи пасажирських перевезень. І це особливо актуально, враховуючи те, що, наприклад, існуючу концепцію пасажирських перевезень нічними поїздами створено ще в ХIХ столітті. Крім того, ця тема цікава й у контексті наближення Євро-2012.

Революція щодо впровадження нової якості транспортних послуг на українських залізницях розпочалася ще 2002 року із запуску першого денного експресу за маршрутом Київ — Харків. Експреси, що курсують у цьому напрямку, не просто підвищили середню швидкість руху на вітчизняній залізниці, а й надали пасажирові послугу нової якості — комфортна подорож удень.

Наразі «Укрзалізниця» готується до нового кроку, що значно підвищить якість надаваних нею послуг. Йдеться про запуск сучасних денних експресів з експлуатаційною швидкістю більш ніж 160 км/г, які сполучать основні міста, що приймають гостей Євро-2012.

Подібний досвід впровадження швидкісних залізничних проектів має Росія. Вже майже рік експлуатується поїзд з швидкостями понад 200 км/г. Російський досвід свідчить, що подорож на такому поїзді по кишені поки що не всім росіянам: вартість квитка від Пітера до Москви — понад 250 дол. Це майже вдвічі дорожче від вартості авіаквитка. Та й рівень експлуатаційних проблем, що виникли при впровадженні цього пілотного швидкісного поїзда, вже призвів до докорінного перегляду всієї російської програми впровадження швидкісного руху.

Проте з російського досвіду Україна використає не все, а лише позитив. Так, за словами керівника експертної групи Консорціуму «Менеджмент Консалтинг Груп» Дмитра Підтуркіна, вітчизняну стратегію програми впровадження швидкісних поїздів змінено так, щоб забезпечити українцям нову якість залізничних перевезень, не обтяжуючи ані бюджет «Укрзалізниці», ані гаманці пасажирів — зберігши вартість квитків на доступному рівні. Тобто нові поїзди, які планується закупити в межах підготовки до Євро-2012, не покликані встановлювати абстрактні рекорди швидкостей. Їх поява має забезпечити пасажирові швидкісне, максимально комфортне пересування залізницею за прийнятними цінами.

На думку Дмитра Підтуркіна, з одного боку, необхідно забезпечити досягнення не максимальної, а експлуатаційної швидкості в 160 км/г. З іншого — забезпечити можливість роботи як на змінному, так і на постійному струмі. І по-третє, це має бути не електровоз з вагонами, а сучасний електропоїзд з розподіленою тягою, в якого вагони самі мають тягові візки. Тобто купувати необхідно сучасні поїзди. «На жаль, поїздів, які потрібні для організації швидкісного руху в Україні, не випускають, — зазначає експерт. — Тому «Укрзалізниця» торік оголосила відкритий конкурс на розробку такого рухомого складу, надіславши пропозиції всім провідним світовим виробникам. Відгукнулися дві компанії — польська Pesa та корейська Hyundai. І тепер, проаналізувавши і технічні, і економічні аспекти цих пропозицій, «Укрзалізниці» доведеться зробити вибір. І вибір складний, бо обидві компанії дуже відомі в світі та мають у своєму арсеналі не один успішний подібний проект у різних країнах». На думку Підтуркіна, імпортною цю техніку можна назвати з великою натяжкою, оскільки обидві компанії планують організовувати виробництво своїх поїздів спільно з українськими партнерами.

Нагадаємо, що 17 липня стало відомо про намір Державної адміністрації залізничного транспорту «Укрзалізниці» до кінця 2010 року оформити замовлення на закупівлю 10 міжрегіональних електропоїздів у компанії Hyundai Corporation (Південна Корея). Тоді про це повідомила прес-служба Міністерства транспорту та зв’язку України. У повідомленні із посиланням на слова галузевого міністра Костянтина Єфименка також зазначалося, що на зустрічі з представниками Hyundai Corporation сторони домовилися активізувати й прискорити підготовку відповідних документів щодо умов і термінів кредитування закупівлі електропоїздів Експортно-імпортним банком Південної Кореї.

Втім, кого з виробників «Укрзалізниця» у кінцевому підсумку не обрала б, можна з упевненістю говорити, що пасажири до Євро-2012 отримають якісно нову послугу, що відкриває нові обрії розвитку залізничного транспорту в Україні.

Петро ДРАНКО
Газета: 
Рубрика: