Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Представники автомобільного виду

На Столичному Автошоу-2007 можна було придбати майже все: від мініатюрного міні-вену до військового бронетранспортера
19 вересня, 2007 - 00:00
«МИСЛИВСЬКИЙ» БРОНЕТРАНСПОРТЕР. ЦІНА — 150 ТИСЯЧ ГРИВЕНЬ / ФОТО АВТОРА

У Києві відбулося чергове Столичне Автошоу, що стало рекордним з точки зору кількості його учасників. Шоу зібрало більше двадцяти вітчизняних та іноземних автомобільних брендів, що пропонували відвідувачам акції свою продукцію за спеціальними умовами.

Вперше це автошоу було проведене в 2004 році й вже наступного року зібрало 300 тисяч відвідувачів, які придбали більш ніж 300 автомобілів. У 2006 році кількість відвідувачів стрімко наблизилася до відмітки 450 тисяч, а кількість придбаних авто зросла до 500.

Утім, щороку рамки акції розширювалися й на цих вихідних учасники представляли свою продукцію в усіх салонах автоцентру й додатково побудованому (спеціально для автошоу) павільйоні площею більше ніж 4,6 тисячі квадратних метрів. Загальна ж територія, на якій проводилося шоу, склала більше 12 гектарів. Такі об’єми змусили організаторів обладнати територію невеличким «паравозиком», мережею кафе й навіть картою всієї цієї «Автоландії», як назвали організатори спеціальну дитячу зону. «У нас цьогоріч значно розширився склад учасників... Ми зробили акцент на шоу-формат і постаралися зібрати всі автодозвілля, що можуть бути цікавими людям. Ми підготували й спеціальний журнал, ідею якого, якщо чесно, ми «злизали» з Женевського автосалону, щоб люди змогли розібратися», — розповідає керівник оргкомітету Столичного Автошоу Ірина Міхальова. До того ж відвідувачам автошоу пропонують придбати авто за спеціальними умовами. «Ми приготували сюрпризи у вигляді унікальних пропозицій, які можуть бути лише на щорічному автошоу», — зазначає заступник голови правління корпорації «УкрАВТО» В’ячеслав Паврознік.

Учасники заявочної прес- конференції автошоу в один голос заявили як про невпинне зростання Столичного Автошоу зокрема, так і автомобільного ринку України загалом, а щорічна «Автоландія», за їхніми словами, це «дзеркало» справ цієї індустрії. «Автомобільна галузь розвивається достатньо серйозними темпами i є однією з основних і пріорітетних галузей. Нині більше 30% обігу всієї галузі машинобудування припадає на автобудування. І щорічно приріст — приблизно 20—30%. А цьогоріч ми наближаємося до 50%. Це говорить про те, що ця галузь сьогодні має один з найбільш перспективних розвитків», — впевнений заступник міністра промислової політики Костянтин Кучер. Проте є в такого зростання свої об’єктивні причини. Наприклад, заступник голови правління корпорації «УкрАВТО» Олег Папашев бачить таке зростання в симбіозі автомобілебудування з ефективною дистрибуцією. «Треба відзначити, що ті успіхи, які сьогодні має українська автомобільна галузь, напряму пов’язана з союзом промисловості і дистрибуції з автосервісом. Цей союз і є гарантом такого успіху. Приємно зазначити й те, що ми стаємо цікавими не лише для жителів України, а й для жителів Європи та всього світу», — підкреслює він.

За словами спеціалістів, вітчизняний автомобільний ринок щороку дає все кращі результати, що у свою чергу, дає надію на створення вітчизняного автомобільного бренду. Проте, це поки лише перспективи на майбутнє. А нині, за словами Кучера, прийнята концепція розвитку автомобільного транспорту до 2015 року й розроблюється програма з цієї галузі. Президент «УкрАВТО» Таріел Васадзе вже зараз відзначає масштабні й знакові зміни на краще на вітчизняних підприємствах, зокрема ЗАЗ. «Завод щодня стає кращим. Уже майже завершена модернізація i завод буде випускати сто п’ятдесят тисяч автомобілів у рік, — стверджує Васадзе й додає про решту підприємств. — Ми ведемо інвестування. Будується новий завод в Черкасах потужністю сто двадцять тисяч автомобілів. Модернізується Луцький автомобільний завод, у який маємо інвестувати більше ста мільйонів... Ведуться вже передпроектні роботи з побудови автобудівного заводу в Росії, у Нижньому Новгороді. До того ж розвивається потужна дистрибуція...» За словами президента «УкрАВТО» сьогодні в Україні розвивається повністю вся інфраструктура, необхідна для потужної індустрії, а автомобільна індустрія, як зазначає Васадзе, — це «локомотив» розвитку не лише самої автомобільної галузі, але й багатьох, майже всіх галузей економіки будь-якої держави та сотні тисяч робочих місць і високі технології.

Iз Васадзе погоджується і директор «Кастрол Україна», одного зі спонсорів автошоу, Юрій Павленко. «Ринок України демонструє значне зростання як в кількісному показнику, так і в темпах росту. І ми раді з усіма партнерами, що беруть участь у автошоу, створювати й розвивати ринок автомобілів і всього, що його охоплює, створюючи цивілізований ринок, ринок великих можливостей», — анонсує створення потужної індустрії Павленко.

До того ж Україна «розкручує» експорт. Як зазначає Таріел Васадзе, у цьому році буде поставлено на експорт 80 тисяч автомобілів, у наступному планується 120 тисяч. «І це в нас ще не вистачає потужностей, інакше ми б зайняли в Росії перше місце», — додає Папашев. «У компанії, наскільки мені відомо, дуже амбіційні плани вийти на ті об’єми й масштаби, які дозволять власні розробки. На перших етапах, звісно, з партнерами. Але ми переконані, що українська нація — високоосвічена, працездатна, дисциплінована. Усе це нам вдасться!» — упевнений Таріел Васадзе. Цю думку підтримує й Папашев: «З рівнями зростання виробництва й продажу група «УкрАВТО» починає задумуватися про те, що треба починати відроджувати власну конструкторську школу». Проте говорити про наступників Таврії, за його словами, поки зарано. Наразі знімати її з конвеєра не будуть.

Олексій САВИЦЬКИЙ, «День»
Газета: 
Рубрика: