Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Прем’єр «наказав» бензину дешевшати

Оператори ринку розповіли в коментарі «Дню», чому цьому не бувати
14 січня, 2016 - 11:04
ФОТО АРТЕМА СЛІПАЧУКА / «День»

Невже навесні дійсно відбудуться позачергові парламентські вибори? Таке припущення виникає, коли чуєш, як уряд обстоює інтереси громадян перед постачальниками енергоресурсів.

«Уже сьогодні ми бачимо, що є деяка можливість зниження цін на АЗС. Тут немає жодного адміністративного тиску — чим менша ціна нафти, тим менша ціна «на пістолеті», — сказав учора прем’єр міністр України Арсеній Яценюк на засіданні уряду.

Він доручив міністрові енергетики та вугільної промисловості Володимиру Демчишину провести спільно з Антимонопольним комітетом України зустріч з операторами ринку нафтопродуктів з питання ціноутворення, щоб «разом з операторами ринку напрацювати формулу ціноутворення на нафтопродукти залежно від ціни нафти на світовому ринку» .

«Ми в міністерстві чудово розуміємо, що сьогодні на ціну бензину й дизелю впливають і високий курс долара до національної валюти, і ставки акцизу, — зазначав за день до засідання Кабміну глава Міненерговугілля Володимир Демчишин. — Але якщо ми будуємо ринкову економіку, люди мають відчувати всі її переваги. Ціни на нафту об’єктивно падають на світовому ринку. Люди мають це відчути на своїх гаманцях».

Як відреагують продавці пального на урядові заклики? Відповідаючи на це запитання, директор ТОВ «Консалтингова група А-95» Сергій КУЮН сказав «Дню»: «Прем’єр, звісно, стежить за тим, як падає на світових ринках ціна на нафту. Але він, як здається, забув, що уряд з Нового року підвищив акцизи на пальне на 13%. Крім того, був збільшений і так званий другий акциз — на роздрібний товарообіг, що додало до ціни близько 80 копійок на літр».

«Чим узагалі цікавий 2016 рік у цьому плані? — запитує експерт. — У зв’язку з падінням цін на нафту і зростанням податків у ціні пального тепер податків більше, ніж нафти. У ній близько 45% припадає на податки і близько 40% — на закупівлю нафтопродуктів, тобто на базову вартість. Решта — це транспорт, інші витрати й прибуток. Отже, зараз не нафтові компанії і не нафтодобувачі, а уряд є основним зискоотримувачем від торгівлі нафтопродуктами на роздрібному ринку. Саме тому ціни не квапляться падати».

«Сьогодні на зустрічі з Демчишиним говоритимемо ще й про те, що неможливо купити валюту, — анонсував проблему Куюн, — нові інструкції від Нацбанку забороняють передоплату за валютними контрактами, тоді як нафтовий ринок тільки й можливий при передоплаті. Це ще один глухий кут. По суті, постачання пального зараз уже припинилися. Адже акцизи у нас встановлені не в гривні, а в євро».

Віталій КНЯЖАНСЬКИЙ, «День»
Газета: 
Рубрика: