Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Призначений «усно»?

9 листопада, 2005 - 00:00
АНАТОЛIЙ МЯЛИЦЯ

Генеральним директором — головою правління державної літакобудівної корпорації «Національне об’єднання «Антонов», як повідомив Інтерфакс-Україна, призначений Анатолій Мялиця. Раніше він півтора роки обіймав посаду міністра промислової політики, а до цього понад 10 років очолював Харківське державне авіаційне виробниче підприємство (ХДАВП).

Представити Мялицю працівникам корпорації, що створюється, збиралися на нараді, яка мала відбутися на державному підприємстві «Київський авіаційний завод «Авіант», що входить до корпорації «Антонов», у присутності керівників 27 підприємств літакобудівної галузі.

Нажаль, учора на нараді не було ні кандидата в керівники, ні його представлення. А учасники в кулуарах говорили про те, що документ про призначення ще взагалі не підписаний... Не виключали й того, що в останній момент на цій посаді, як було з призначенням генпрокурора, може опинитися хтось зовсім інший. Наразі, ще одна загадкова кадрова історія...

Сам же Мяліца, чию кандидатуру висунено Міністерством промполітики, поки що уникає відкрито приймати поздоровлення. Може й даремно, адже загалом авіабудівники звістку про його призначення сприйняли позитивно.

Як розповів «Дню» заступник генерального конструктора АНТК ім. Антонова Олександр Кива, уряд обрав компромісну фігуру в конфліктній ситуації, що склалася. «Мялиця близький і харківському колективу, і нам. Тому що останнім часом все-таки підтримував позицію АНТК, — пояснює Кива. — Він тривалий час очолював ХАЗ і показав себе хорошим лідером і фахівцем, який знає і завод, і людей». За словами експерта, за безпосередньої участі Мялиці було запущено ряд важливих програм. Зокрема, поставлено на серійне виробництво Ан-140. «Анатолій Костянтинович підписав безліч важливих контрактів, що фактично дозволили Харківському авіазаводу в другій половині 90-х років минулого століття піднятися з колін». До речі, сам ХАЗ від будь-яких коментарів до оприлюднення офіційних документів утримується.

Кива також не поспішає з висновками. За його словами, підписання наказу — всього лише перший крок, «необхідна, але недостатня умова». «Тепер йому (Мялиці. — Авт. ) потрібно сформувати команду, визначити стратегію, організувати нормальну взаємодію керівників підприємств, що входять до корпорації, — розмірковує вголос заступник генерального конструктора АНТК ім. Антонова. — Багато в чому від цих кроків буде залежати й успіх його власної діяльності». Нижче наводяться коментарі керівників інших авіабудівних підприємств.

Олег ШЕВЧЕНКО , директор заводу «Авіант»:

— Ми завжди виступали проти злиття балансів авіабудівників і за корпорацію. На наш погляд тільки при такій формі об’єднання можливий повний позитив як у продажу, так і у виробництві літаків. І я повністю підтримую призначення Анатолія Костянтиновича. Свого часу, перебуваючи на посаді міністра промполітики, він призначав мене генеральним директором. У цієї людини величезний досвід роботи. По-моєму, дана кандидатура — гідна і обрана правильно.

Олександр ЖДАНОВ , директор виробничого об’єднання ФЕД:

— Я працював по сусідству з Мялицею у Харкові, коли він очолював ХАЗ. Він був міністром промполітики, а це не простий шлях. Я вважаю, що в даний момент особа вибрана дуже правильно, тому що в ньому поєднуються і досвід, і знання, і сила керівника. А далі — поживемо — побачимо.

Володимир СЕМЕНОВ , заступник генерального директора ВАТ «МоторСіч»:

— Колись Мялиця піднімав Ан-140 з нашими двигунами. Зараз він активно займається програмою Ан-148. На посаді міністра він усіляко підтримував авіабудівну галузь. Як він себе покаже на такому складному шляху? Побачимо: чи зможе Мялиця навести порядок у такій складній фінансовоємній галузі? Чи здатний він уладнати фінансові війни між ХАЗ і АНТК імені Антонова? Якою буде стратегія розвитку корпорації?

Марина БРИКИМОВА, «День»
Газета: 
Рубрика: