Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Пункт призначення – Оман

Експерти: освоєння нових ринків збуту для вітчизняних виробників продукції стало надважливим завданням в останні роки
22 лютого, 2019 - 10:45
ФОТО REUTERS

Великий експортний потенціал та різноманіття якісного продовольства дає можливість розширяти географію поставок і до держав Аравійського півострова. Аналітичний відділ Ради з питань експорту продовольства, вирішили дослідити один з провідних ринків збуту країни  Південно-Західної Азії —  Оман. А саме, яка агропродукція та продукти харчування є найбільш затребуваними і що саме наша країна може запропонувати.

Соняшникова олія, пшеничне борошно, яйця птиці — є топ-продуктами, які країна вже постачає на ринок Оману. Пропозиція невелика, в той час як дана країна має досить низькі показники виробництва, проте стабільно зростаюче населення та ВВП. В той час, дослідивши імпортний попит даної країни можна відзначити, що найбільше на даний ринок постачається м’яса свійської птиці, шоколаду, пшениці, цибулі, сиру та хлібобулочних виробів. Частка України в даних сегментах мізерна або взагалі відсутня.

М’ясо свійської птиці —  один з головних експортних продуктів нашої держави. Загальний обсяг експорту у 2018 році становив 328,9 тис. т, тоді як річний попит Оману складає близько 100 тис. т. Загалом головними імпортерами до країни є ОАЕ, Бразилія, Іспанія та США. Попит на курятину на даному ринку є стабільно високим, що і робить його популярним серед інших різновидів м’яса.

Шоколадні вироби також топ-експортний продукт у 2018 році. Імпортний попит на даний продукт оцінюється у 85 млн USD. Постачання на даний ринок відбуваються з ОАЕ, Франції, Італії та Великобританії. Споживач віддає перевагу продукції у розфасовці до 2 кг.

Поставки української пшениці обчислюються в мільйонах тон. Попит на дану харчову культуру стабільний до зростання. Імпорт оцінюється у 139 млн USD. Головними конкурентами для українського виробника у даному сегменті є Аргентина та Австралія.

«Більше половини всього ринку цибулі до Оману постачає Індія. Ринок сирів нестабільний, і в середньому імпорт останніх п’яти років складав 73 млн USD. Українським виробникам варто звернути увагу, що найбільшим попитом на даному ринку користуються плавлені та терті сири. У сегменті хлібобулочних виробів споживач віддає перевагу тістечкам, солодкому печиву та вафлям», — стверджують в Аналітичному відділі Ради з питань експорту продовольства.

Загалом ринок продуктів харчування Оману оцінюється у 1,3 млрд USD, агропродукції —  354,4 млн USD.

Алла ДУБРОВИК-РОХОВА, «День»
Газета: 
Рубрика: