Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Рекламні щити замінили французькі меблі

Харків став першим в Україні містом-мільйонником, що звільнив центральні вулиці від засилля білбордів
8 листопада, 2013 - 11:35

Великі рекламні формати нестримно залишають історичну частину мегаполісу. Їхнє місце поступово посідають сучасні елементи вуличних меблів, покликані зробити життя городян комфортним.

«Зачистка» центру міста відбувається в рамках комплексного проекту з благоустрою міського середовища, який реалізують міжнародні й українські інвестори спільно з міською владою Харкова. Зовнішній вигляд більшої частини елементів вуличних меблів розроблений у Франції компанією JCDecaux і є авторською роботою дизайнера зі світовим ім’ям Норманна Фостера. Всього в місті встановлено понад 300 конструкцій: зупиночних комплексів, колон-афіш, скрольних конструкцій, інформаційних панелей і автоматичних туалетів.

Дивно, але ключовими партнерами муніципальної влади у цьому проекті є найбільші оператори зовнішньої реклами. Одним із найбільших інвесторів в міське середовище Харкова став лідер вітчизняного ринку зовнішньої реклами — група компаній BigBoard Ukraine (у складі групи «Сейлз-Хауз БігМедіа»). За останні декілька років у розвиток другого за величиною міста України BigBoard Ukraine вклала понад 25 мільйонів гривень прямих інвестицій. Серед головних харківських вулиць, де були реалізовані проекти групи, — вулиці Сумська та Пушкінська, площі Р.Люксембург і Свободи. Нещодавно була завершена реалізація проекту на проспекті Леніна. В активній стадії роботи на проспекті Гагаріна.

Першою людиною, яка вирішилася вийти за рамки традиційної зовнішньої реклами і створювати проекти вуличних меблів, був засновник JCDecaux Жан Клод Деко. Керуючись своїм баченням міського ландшафту, що фінансується за рахунок прибутків від розміщення реклами без яких-небудь витрат з боку муніципалітету і надходжень від платників податків, він установив перші зупиночні комплекси з рекламою в Ліоні. Тепер подібні ініціативи впроваджуються в життя і в Україні.

За словами інвесторів, подібні проекти розраховані на центральні й історичні частини міст, де головне завдання полягає в збереженні існуючого архітектурного стилю. Саме таким чином, коли зовнішня реклама гармонійно поєднується з історичною традицією, і повинен відбуватися послідовний розвиток українських мегаполісів.

«Сучасні об’єкти інфраструктури, у тому числі й рекламні щити, повинні органічно вписуватися в міське середовище і не дратувати городян. Але для реалізації багатомільйонних проектів інвесторам потрібні гарантії. Адже, поставивши конструкції, кожна з яких коштує десятки тисяч гривень, компанія повинна розраховувати на повернення своїх інвестицій», — коментує проекти генеральний директор BigBoard Ukraine Аскольд Шестунов.

Багаторічний термін окупності об’єктів вуличних меблів вимагає від інвесторів і міської влади взаємних гарантій і довгострокового партнерства. У Харкові міська влада такі гарантії надала. Тому і реалізовуються тут унікальні для України проекти.

Ольга СЕРЬОГІНА, Фото Миколи ПАЗІНЕНКА
Газета: 
Рубрика: