В Україні розпочав свою діяльність Інститут репутації, який вважається світовим лідером репутаційного аудиту й консалтингу в сфері управління корпоративною репутацією та репутацією країн. Офіційна версія його появи — відповідний попит на вітчизняному ринку. За словами фахівців інституту, українські компанії досягли того рівня, коли вони справді зацікавлені в покращенні й розвитку своєї репутації...
«Українські компанії стають все помітнішими, вони масово йдуть на світові фондові майданчики. І в цьому випадку питання їх репутації, як і репутації нашої країни, стає предметом, яким повинні займатися професіонали»,— стверджує радник з академічних питань, керівник напрямку освітніх програм Reputation Capital Михайло Крикунов. За його словами, багато українських компаній уже сьогодні серйозно стурбовані власною репутацією. «Перший період підготовки та виходу на ІРО вже показав, що лише залучення початкової уваги інвесторів недостатньо для ефективних дій у цій сфері. Ми сподіваємося, що з нашого боку буде активна допомога компаніям, особливо, в умовах СОТ»,— говорить Крикунов.
Про необхідність серйозної роботи над репутацією українського бізнесу говорить і управляючий партнер та директор з міжнародних зв’язків інституту Ніколас Тред. «Подорожуючи світом, я часто зустрічав компанії, котрі спостерігають за Україною й зацікавлені в роботі з нею...» — наголошує він, агітуючи українців за позитивні зміни...
Найближчим часом експерти інституту планують дослідити вітчизняний ринок і дати йому об’єктивну оцінку, порівнявши репутації вітчизняних компаній. «Мета приходу — проведення відповідних досліджень, визначення перспектив українських компаній, як на національному рівні, так і на глобальному, а також навчання персоналу компаній, — вказує Крикунов. — Адже одна з проблем української економіки — це стан мізків вітчизняних менеджерів».
А через рік Київ може навіть стати кандидатом на проведення Світового форуму з репутації, принаймні, на це сподіваються в Reputation Capital Ukraine — ексклюзивному партнері міжнародної організації, який представлятиме її в Україні. «Наші плани достатньо амбіційні! Ми хочемо отримати право на проведення світового репутаційного форуму, запровадити сертифіковані навчальні програми, щоб створити покоління нових спеціалістів в Україні, які будуть займатися репутацією», — стверджує керівник напрямку Reputation Capital Олексій Чуєв. У 2009 році також планується включити найбільші українські компанії в лістинг World’s Most Respected Companies.
Однак це поки що лише плани. Хоча експерти зазначають, що 2008 рік може бути поворотним пунктом для українських корпорацій, особливо в контексті вступу до СОТ і прагнення компаній до публічності. Адже ліквідація торговельних бар’єрів і збільшення іноземних інвестицій відкриває нові великі можливості та, разом з тим, провокує й нові ризики для репутації українських компаній.