Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Скарби на асфальті

У столичній мерії ламають голову над тим, як наповнити бюджет
13 січня, 2007 - 00:00

Пошук нових джерел надходжень до київського бюджету — одне з пріорітетних завдань, яке на цей рік поставила перед собою столична влада. Про це заявила перший заступник міського голови Ірина Кільчинська.

Йдеться, зокрема, про інвентаризацію Володимирського, Житнього і Бессарабського ринків та заміну їхніх керівників, які мало що зробили для наповнення міського бюджету. Здається, ці заходи виявилися достатньо ефективними. Ситуація на цих комунальних підприємствах сьогодні свідчить про зростання їхньої прибутковості. Так грошові надходження лише від Бессарабки у листопаді минулого року перевищили 150 тисяч гривень, що у 39 разів більше річних показників 2005 року. Нагадаємо, що через затяжну хворобу керівника цього підприємства, міськадміністрація доручила виконувати його обов’язки Аллі Буцан. За словами Кільчинської доходи, що їх раніше отримували київські ринки, незаконно привласнювалися. Зараз за справу вз’ялися правоохоронці і проти колишнього керівництва Бессарабки відкрито кримінальну справу.

Додаткові доходи від столичних ринків, за словами Кільчинської, підуть середньому класу: вчителям, лікарям тощо. В міському бюджеті на 2007 рік передбачено щомісячні додаткові грошові виплати вчителям у розмірі близько ста гривень. В перспективі планується підняти їх до двохсот гривень.

Непогані шанси на роль прибуткового ноу-хау, на думку Кільчинської, має й пілотний проект з паркування. Він, за попередніми підрахунками, повинен збільшити дохід у сфері паркування з трьох мільйонів гривень до двадцяти двох, оскільки районні парксервіси не зможуть більше приховувати свої реальні доходи (днями Антимонопольний комітет оштрафував їх на 106 тисяч гривень). Буде покладено край і роботі паркувальних точок, які взагалі ніде не зареєстровані (їх, як показали результати нещодавної інвентаризації чимало — близько 20%). Суть пілотного проекту з паркування доволі проста: запровадити на місцях парковки відеокамери, які б фіксували сумарну кількість машин, що скористалися послугами протягом усього дня. Відповідні дані передаватимуться інформаційному центру єдиного комунального підприємства, яке займатиметься питаннями паркування.

Та з оптимізмом міськради у цьому питанні погожуються не всі. Досконалою системою паркування сьогодні не можуть похвалитися навіть високорозвинені країни. Експерти вказують, що ідеям щодо безнальних або карткових розрахунків, які висловлюються міськими чиновниками, доведеться дозрівати ще, як мінімум, кілька років.

Наталія БІЛОУСОВА
Газета: 
Рубрика: