Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

«Скраплені» потоки

Україна й Туреччина шукають формат співпраці для реалізації проекту LNG-термiнала
24 листопада, 2011 - 00:00
СЬОГОДНІ В УКРАЇНІ РОЗРОБЛЯЮТЬ П’ЯТЬ ВАРІАНТІВ МАЙДАНЧИКІВ ДЛЯ LNG-ТЕРМІНАЛА. ОДИН У ВІДКРИТОМУ МОРІ ПОБЛИЗУ ОДЕСИ ТА ЧОТИРИ НАЗЕМНІ: ДВА В РАЙОНІ ПОРТУ «ЮЖНИЙ», ОДИН ПОБЛИЗУ МІСТА ОЧАКІВ І ЩЕ ОДИН У БЕРЕГОВІЙ ЗОНІ БЕРЕЗАНСЬКОГО ЛИМАНУ

Учора Україна презентувала шість національних проектів у Стамбулі. Послухати про LNG-термiнал, «Енергію природи», «Чисте місто», «Олімпійську надію-2022», будівництво дороги Одеса — Рені та кільцевої дороги навколо Києва зібралося близько 40 інвесторів. Однак основний інтерес інвесторів і дискусії були довкола LNG-термiнала. Нагадаємо, він передбачає поставку до 2017 року до десятьох мільярдів кубічних метрів газу за рiк.

Значний інтерес до LNG-термiнала пояснюється тим, що Туреччина може забезпечити диверсифікацію енергоресурсів у рамках цього проекту й безпроблемне проходження суден через Босфор, якщо виникне така потреба. «Перш ніж будувати завод із прийому скрапленого газу, потрібно мати гарантії постачання газу. Ми розглядаємо цілком реальний варіант участі турецьких компаній у консорціумі з будівництва термінала або як альтернативний варіант постачання газу, бо Туреччина — чорноморська країна, яка перетворюється у великого транзитера і згодом, можливо, виробника газу», — розповідає «Дню» деталі пропозицій турецькій стороні голова Державного агентства з інвестицій та управління національними проектами України Владислав Каськів.

Як повідомив «День» Надзвичайний i Повноважний Посол України в Туреччинi Сергiй Корсунський, у рамках зустрічі сторони почали домовлятися про технічні питання проходження танкерiв-газовозiв до майбутнього термiнала через Босфор. «Босфор вiдкритий для нас, вiдповiдно до мiжнародної конвенцiї. Однак протока дуже перевантажена, i чекати, що танкер проходитиме, наприклад, щоп’ятницi, не можна. Був випадок, коли судна взагалi чекали мiсяць, поки припиниться шторм у Чорному морi», — відповів дипломат на запитання «Дня» про перспективи нормального проходження цих танкерів через Босфор.

На думку ж Каськіва, значних труднощiв не повинно бути, бо українська сторона хоче бачити турецькі компанії партнерами в цьому проекті. «В ідеалі я би хотів, щоб у консорціумі були інвестори, споживачі, транзитери, великі гравці на світовому ринку, які поменше залежать від монополій, — це ідеальна модель консорціуму з будівництва термінала. Вона передбачає партнерів із США, Європи, турецьких інвесторів і, звичайно, партнерів каспійського регіону», — підсумував він.

«Перший газ, скоріше за все, отримає ззовні Чорноморського басейну (альтернативними каналами поставок газу, за його словами, можуть стати Катар, США, Північна Африка), бо будівництво термінала по скрапленню азербайджанського газу триватиме довше, ніж будівництво термінала в Україні», — говорить «Дню» керівник проекту LNG-термінал Віталій Дем’янюк.

Більше каналів постачання газу — те, що треба, бо ж сьогодні країна сидить на енергетичній голці одного постачальника — Росії.

Наталія БІЛОУСОВА, «День» Стамбул
Газета: 
Рубрика: