Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

«Срібним коням» Iндії продовжать життя

Завдяки модернізації в Україні літаки Ан-32 експлуатуватимуться ще 15 років
16 березня, 2010 - 00:00
ІНДІЙСЬКА ДЕЛЕГАЦІЯ НА ЧОЛІ З ПОСЛОМ ІНДІЇ В УКРАЇНІ ДЕБАБРАТОМ САХОЮ (НА ФОТО — ПЕРШИЙ ПРАВОРУЧ) РАЗОМ З ГЕНЕРАЛЬНИМ ДИРЕКТОРОМ ДП «ЗАВОД 410 ЦА» СЕРГІЄМ ПОДРЄЗОЮ (НА ФОТО — ДРУГИЙ ПРАВОРУЧ) ТА УКРАЇНСЬКИМИ ФАХІВЦЯМИ МОДЕРНІЗАЦІЮ АН-32 ПОЧИНАЮТЬ З ЙОГО СОЛОДКОГО ПРОТОТИПУ / ФОТО КОСТЯНТИНА ГРИШИНА / «День»

Почалася основна стадія реалізації одного з найбільших контрактів у історії військово-технічної співпраці незалежної України — модернізація Ан-32 військово-повітряних сил Індії. Цьому передував переговорний процес тривалістю близько семи років: контракт на модернізацію 105 літаків Ан-32 на суму 400 мільйонів доларів було підписано 15 червня минулого року.

Відповідно до угоди, перші 40 літаків ремонтуватимуть в Україні, а решту 65 — на авіазаводі індійських ВПС BRD-1 в Канпурі. 4 березня в аеропорт «Київ» прибула перша п’ятірка Анів, а 12 березня їх урочисто закотили на ДП «Завод 410 ЦА», де, власне, й модернізуватимуть авіатехніку. Окрім цього заводу, до ремонтних робіт також долучаться ДП «Антонов» та інші підприємства авіаційної промисловості України.

Контракт з Індією на модернізацію й ремонт літаків Ан-32 ВПС Індії став другим за об’ємом у історії військово-технічної співпраці незалежної України. За даними індійської сторони, він став також найбільшим контрактом індійських ВПС за останній рік.

Рішення модернізувати Ан-32 було прийнято індійськими ВПС у зв’язку з відсутністю достойної заміни цієї моделі. «Ці літаки пропрацювали в Індії 25 років, хоча спочатку їх купували з розрахунку експлуатації лише на 15 років. Вони виконували функцію транспортування на високогірні аеродроми, витримували температуру понад 50 градусів вище нуля. ВПС Індії підрахували, що вигідніше буде пристати на пропозицію України й продовжити життя літаків ще на 15 років, ніж виробляти нову лінію літаків, які б виконували такі самі функції», — сказав під час прес-конференції на ДП «Завод 410 ЦА» посол Індії в Україні Дебабрат Саха.

Свого часу Ан-32 конструювався під замовлення індійського уряду для роботи в умовах високих температур на високогірних аеродромах — до 4500 метрів над рівнем моря. Часто Ан-32 є єдиним з’єднувальним об’єктом між розташованими на високогір’ї населеними пунктами, заставами і великими містами. Сьогодні понад 350 літаків сімейства Ан-32 успішно експлуатуються в Індії, Шрі-Ланці, Колумбії, Перу, Мексиці, Афганістані, країнах СНД та в Африці. За високу маневреність і надійність цей літак в Індії назвали «срібним конем».

Вищезгаданий контракт на модернізацію є дуже важливим для авіаційних підприємств України, оскільки, розрахований на п’ять років, він забезпечує стабільною роботою працівників галузі та передбачає значні фінансові надходження, стверджують представники української сторони. «Першочергова сума контракту між Україною та індійськими ВПС оцінюється в 397,7 мільйона доларів. Однак угода матиме розвиток. До фінансової її частини вже додається 110 мільйонів доларів на виготовлення 100 одиниць моторів підприємства «Мотор Січ», розглядається ще одне таке ж збільшення. В умовах розвитку угоди також передбачено надання додаткових видів послуг. Всього Ан-32 було випущено 350 одиниць і контракт на модернізацію 105-ти індійських літаків може стати базою для модернізації й інших», — повідомив генеральний директор ДП «Завод 410 ЦА» Сергій Подрєза. Він наголосив, що даний завод є унікальним, адже він єдиний на пострадянському просторі може ремонтувати Ан-24, Ан-26, Ан-30 і Ан-32.

Контракт модернізації передбачає покращання умов для екіпажу, вдосконалення системи захисту літака, укріплення крил, підвищення рівня максимальної ваги вантажу, встановлення цілого ряду вдосконалених сучасних систем обладнання... Як наголошують конструктори, Ан-32, що прослужив індійським ВПС вже 25 років, максимально «осучасниться» та вдосконалиться за відносно невелику суму. «Начинку» ми вибирали з точки зору якості, ціни та економічної ефективності. Тож в основному «начинка» модернізованого індійського Ан-32 буде європейською й американською. Втім, у першу чергу нас цікавила техніка українського виробництва, але тих виробників, які відповідають європейським умовам якості», — розповів генеральний інструктор ДП «Антонов» Дмитро Ківа.

Усі роботи з модернізації індійських Ан-32 проводитиме спільна команда фахівців ДП «Завод 410 ГА» та ДП «Антонов» під пильним наглядом індійських контролерів. Разом із першою п’ятіркою літаків до України прибула делегація індійських офіцерів із сім’ями. Саме вони спостерігатимуть за дотриманням вимог контракту під час модернізації Ан-32 на українському авіазаводі.

Алла ДУБРОВИК, «День»
Газета: 
Рубрика: