Серед основних завдань форуму, який цього року мав назву «Стратегії. Співпраця. Інвестиції», — обговорення питань сучасної економічної політики та перспектив транскордонної співпраці у Східній Європі, аналіз сучасних викликів та презентація управлінських рішень, що дозволяють бути ефективними і конкурентоспроможними на глобальних ринках.
На заході, в якому взяли участь близько 400 учасників із Австрії, Білорусі, Канади, Латвії, Німеччини, Польщі та Сполучених Штатів Америки, також обговорювали питання інвестицій та інновацій у сфері енергоефективності та ресурсозбереження, нові стратегії і програми у сфері міжрегіональної та транскордонної співпраці, підвищення конкурентоспроможності та диверсифікації економіки регіонів, основні тенденції світового продовольчого ринку. Говорили й про проблеми та перспективи українського агробізнесу.
Напередодні форуму організатори заявляли про приїзд до Львова віце-прем’єр-міністра соціальної політики Сергія Тігіпка, міністра економічного розвитку і торгівлі Петра Порошенка, міністра аграрної політики та продовольства Миколи Присяжнюка, віце-прем’єр-міністра — міністра інфраструктури Бориса Колеснікова. Утім, ніхто з них так і не приїхав. Натомість «центральною» фігурою від влади став голова Державного агентства з інвестицій та управління національними проектами України Владислав Каськів.
Одна, очевидно, з найцікавіших ініціатив Форуму прозвучала на засіданні секції «Транскордонна співпраця. Нові рішення і стратегії у співпраці з Польщею та країнами ЄС». Голова Львівської облдержадміністрації Михайло Костюк, який був експертом у цій секції, наголосив на необхідності структуризації прикордонних переходів шляхом створення «зелених коридорів». «Наш нещодавній і, безумовно, успішний спільний проект — Євро-2012, який став символом синергії, професійності та волі двох великих європейських народів. Цей складний і амбітний захід дав великий імпульс для розвитку Львівщини. Зокрема, було спрощено перетин кордону — на жаль, тільки під час Євро. Тому сьогодні варто долучитись до структуризації прикордонних переходів в частині організації бізнес-поїздок і туристичних подорожей через окремі «зелені коридори», що створить зручні умови для представників бізнесових кіл та туристів», — сказав він.
Утім, детальніше голова ЛОДА зупинився на проблемах аграрного сектору Львівщини. Зокрема, це дефіцит технологій, нестача кваліфікованих кадрів, а також негативні соціальні тенденції. За словами Костюка, вкрай важливим для Львівщини є не тільки залучення іноземних інвестицій у сільське господарство, а й несільськогосподарське виробництво на селі.
Цікаво, що за підсумками Форуму, вже незабаром на Львівщині може з’явитись успішна галузь сучасного українсько-німецького машинобудування. Делегат від організації «Німецька економіка в Україні» Олександр Маркус повідомив учасникам, що найближчим часом Україна та Німеччина укладуть угоду про створення Українсько-німецької зовнішньоекономічної палати. «Ми зацікавлені у співпраці та інвестиціях, — зазначив він. — Причому йдеться не лише про озвучені напрямки, а й про галузь машинобудування — на зразок компанії «Леоні».
Як і на попередніх, на XII Львівському економічному форумі підписали низку меморандумів. Зокрема йдеться про угоди з реалізації проектів «Олімпійська надія-2022», «Львівський індустріальний парк «Рясне ІІ», «Регіональний перинатальний центр у Львові».
Зазначимо, що на проведення ХІІ Міжнародного економічного форуму «Стратегії. Співпраця. Інвестиції» (який цього року відбувався не, як зазвичай, у Трускавці, а на базі збудованого до єврочемпіонату стадіоні «Арена-Львів») обласний бюджет Львівщини виділив 300 тисяч гривень. І це, за словами голови ЛОДА, «менше половини загального бюджету заходу». Костюк наголосив, що бюджетне забезпечення таких заходів потрібне, оскільки «йдеться про промоцію регіону». І додав, що «бізнес мав би більше докласти до фінансування форуму, однак політичні баталії не сприяють цьому».