У документі вказано, що, відповідно до плану, потяг буде пасажирським і розвиватиме швидкість 140 кілометрів за годину. Цього достатньо, щоб відповідати технічному завданню «Укрзалізниці» з оновлення приміських поїздів. Нагадаємо, Держадміністрація залізничного транспорту збирається закупити сучасні приміські поїзди для заміни старих. Так само зараз робить Росія — замінює старі електрички на Siemens Desiro «Ласточка».
На заводському сайті Крюківського вагонобудівного поки немає жодної інформації, яка б підтвердила існування цього проекту, але «Дню» вдалося поговорити з представником менеджменту заводу — помічником технічного директора Дмитром Шуткою. Представник КВБЗ підтвердив інформацію про існування цього електропоїзду, зазначивши, що його було зроблено коштом заводу ще на початку 2013 року, і зараз він проходить дослідні випробовування. «Дослідний виріб вже «катається», — пояснив Шутка. Більше інформації він відмовився надавати, відзначивши, що це не входить до його повноважень, а керівники заводу, які можуть коментувати — у відрядженнях.
Згідно з презентаційними матеріалами, на поїзді красується назва «Обрій». Поза тим, джерела «Дня» на заводі повідомили, що ім’я поїзда поки не визначено і на разі ще розглядається варіант «Тарпан» (дикий предок домашнього коня. — Ред.) тощо. З технічних особливостей: поїзд може бути обладнаний як двигуном на постійному, так і на змінному струмі, що дуже важливо для України, де функціонують ці обидві системи. Динаміка поїзда буде доволі високою і сягатиме 0,7м/с2. Згідно матеріалів презентації, компоновка поїзда складається з п’яти вагонів із жорстким зчепленням, таким, як у двосистемного швидкісного електропоїзда цього ж заводу ЕКр1. У вагоні буде двоє дверей з кожного боку головного вагону і троє — у середніх вагонах. Причому крайні виходи будуть одинарні, як на ЕКр1, а середні — подвійними, як у старих електричках. У вагонах буде чотири місця для людей з обмеженими можливостями.
Крюківський завод вже не вперше працює на випередження, створюючи продукт за свій рахунок. Так у проект швидкісного електропоїзду ЕКр1 було вкладено понад 400 мільйонів гривень власних коштів. Та вже півроку після допуску в експлуатацію два новенькі ЕКр1 стоять на заводі, бо «Укрзалізниця» не може їх викупити — бракує коштів. Але ці поїзди мають долучитися до Hyindai Rotem HRCS2 на швидкісних магістралях України, а також стати базовим транспортом для нацпроекту «Повітряний експрес» від вокзалу Київ-Пасажирський до аеропорту «Бориспіль».
Новий же крюківський електропоїзд, скоріше за все, було виготовлено у відповідь на плани «Укрзалізниці» з оновлення приміських пасажирських поїздів, прописані ще у «Комплексну програму оновлення залізничного рухомого складу України на 2008—2020 роки». «Потреба в придбанні нового рухомого складу в 2013 році складає 20 електропоїздів постійного струму, 5 електропоїздів змінного стуму, 15 дизель-поїздів та 3 рейкових автобуса», — зазначили в «Укрзалізниці», додавши, що за зведеним фінансовим планом компанії на 2013 рік, «кошти на закупівлю приміського рухомого складу наразі не передбачаються». При цьому зношеність електропоїздів компанії складає 80,3%. Всього заміни потребують 280 електричок. Загалом, з 2009 року «Укрзалізниця» закупила для приміських перевезень 4 дизель-поїзда та один дизель-автобус. Тому, скоріше за все, перспектива з реалізацією нового поїзда видається не надто веселковою.
Хоча, закупівлю нових електричок «Укрзалізниця» планує розпочати вже з наступного року. «Все залежить від параметрів фінансового плану відомства на 2014 рік і умов, які зможуть запропонувати постачальники», — пояснював раніше журналістам перший заступник гендиректора відомства Микола Сергієнко. Потенційними постачальниками «Укразалізніця» вважає два українських заводи — КВБЗ і «Луганськтепловоз», а також південнокорейську Hyundai Rotem, польську Pesa і чеську Skoda.
Найбільше шансів опинитися у пулі закупки мають українські виробники, позаяк, згідно нормативних документів «Укрзалізниці» та положень «Держпрограми активізації розвитку економіки на 2013—2014 роки», до поставок залізничного транспорту допускаються або вітчизняні виробники, або іноземні компанії з українською локалізацією виробництва не менш ніж 50%.
Не зважаючи на те, що останній електропоїзд «Луганськтепловозу» ЕПЛ9т вийшов на рейки ще у 2008 році, на підприємстві упевнені у своїй можливості поновити виробництво такого продукту відразу після поступлення замовлення від «Укрзалізниці». «Більші надії ми покладаємо на дизельний поїзд ДЕЛ-02(ДЭЛ-02). Але якщо у нас замовлять виробництво електропоїздів, ми готові дуже швидко його розпочати, довівши конструкцію до вимог «Укрзалізниці», — підкреслив керівник прес-служби заводу Володимир Спектор.
Інший претендент — Hyundai Rotem, ще у грудні 2011 року підписав з українським урядом меморандум про взаєморозуміння, який передбачає співпрацю в заміні старих електропоїздів на нові. Але після зимових «пригод» 2013 року з південнокорейськими поїздами на українських дорогах, імовірність закупок продукту цієї компанії суттєво зменшилася. Останнім часом компанія домовилася про сервісний ремонт своїх поїздів на потужностях КВБЗ. Тому, не виключено, що компанії у майбутньому зможуть співпрацювати і у виробництві поїзда.
Інші іноземні виробники поки не виявляли активності з локалізації виробництва поїздів в Україні.