Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Торгівля в одні ворота

4 листопада, 1997 - 00:00

Проблеми розвитку торгівлі між прикордонними областями України, Польщі й Білорусі давно вже активно обговорюють на різних рівнях державні діячі країн-сусідів. Безперечно, прикордонні області дуже зацікавлені в зростанні обсягів взаємовигідної торгівлі, особливо, у виведенні її з "тіньового сектора". На сьогодні більшість підприємців сусідніх областей, що займаються торгівлею, мало чим відрізняються від звичайних "човників" і відчутного поповнення від їхньої діяльності в небагатих місцевих бюджетах не відчувається.

Для того, аби залучити до міжнародної торгівлі якнайбільшу кількість солідних комерційних структур, влада Польщі щороку в жовтні проводить на території прикордонного з Україною й Білоруссю міста Хелм ярмарок "Схід - Захід". Спеціально для цього організатори купили в Хелмі військове містечко, що стояло пусткою, і вклали чималі кошти в його реконструкцію. На думку Хелмського воєводи Мар'яна Ціховша, кошти витрачено недарма, бо ярмарок "Схід - Захід" має всі підстави стати справжнім мостом між сусідніми державами. А поки що, можна констатувати підвищений інтерес польських виробників до українського ринку. Про це свідчить і той факт, що на нинішній виставці було представлено 150 фірм, а за три дні її роботи кількість відвідувачів перевалила, за офіційними підрахунками, за 150 тисяч осіб.

Особливе зацікавлення серед представників наших ділових кіл викликали високоякісні польські будматеріали, продукти харчування та поліграфічна продукція. Ці товари дуже добре завойовують український ринок.

Невдовзі до них можуть приєднатися польська горілка та пиво - принаймні, виробники цієї продукції доволі активно готуються до цього. На жаль, представники українських фірм (на торгах "Схід - Захід" 1997 року їх було лише 15) виступали фактично лише в ролі покупців, і лише дві телекомпанії запропонували польським фірмам свою рекламну продукцію.

Така гра в "одні ворота" триває вже не перший рік і, скидається на те, що не задовольняє навіть польську сторону. Принаймні, під час нинішньої виставки польські офіційні особи говорили вже не лише про експорт своїх товарів на Схід, а й запрошували наших виробників на свій ринок. А воєвода Хелму назвав 10 спільних українсько-польських підприємств, що діють у воєводстві. Проте, навряд чи найближчим часом наші товари почнуть активно завойовувати Польщу, хоча, безперечно, досить місткий ринок західного сусіди доволі перспективний. А поки що наші виробники роблять перші кроки в цьому напрямкові й, заощаджуючи інколи мізерні суми, відмовляються брати участь у таких виставках, забуваючи, напевне, прислів'я, що скупий платить двічі.

Володимир КОНЄВ
Газета: 
Рубрика: