Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

У Алчевську підвищують прибутковість електротранспорту, ...скорочуючи кількість маршрутних таксі

18 лютого, 2014 - 13:14
ФОТО РУСЛАНА КАНЮКИ / «День»

«Через борги із зарплати електротранспорт міста Луганська скоротить свою роботу до 18.00». Нещодавно ця новина із посиланням на «Голос України» облетіла багато ЗМІ. Директор комунального підприємства «Луганськелектротранс» Ігор Лордкіпанідзе стверджував, що люди звільняються, втративши надію отримати зароблені гроші. І хоча, за останніми даними, графік руху в обласному центрі залишився тим самим — з 6 ранку до 20 години вечора, — факт заборгованості із зарплати директор підтвердив. На початок лютого водії, кондуктори та інший персонал КП «Луганськелектротранс» ще не отримали зарплату за жовтень. Загальний борг сягнув близько семи мільйонів гривень. Такі труднощі сьогодні переживають практично всі підприємства цієї галузі в регіоні. Причина теж одна на всіх — недостатнє фінансування. Недостатня компенсація з держбюджету за перевезення пільгових пасажирів перетворюється на мільйонні борги підприємств. Подальшого занепаду і ліквідації підприємств міськелектротранспорту можна уникнути шляхом монетизації пільг. У цьому переконані фахівці галузі. «За проїзд, як і за будь-яку іншу послугу, повинні платити всі. Тим, хто цього зробити не може, — держава повинна надати необхідні кошти», — наголосив на одній з нарад перший заступник голови Луганської облдержадміністрації Едуард Лозовський.

Деякі керівники підприємств бачать розв’язання фінансових проблем винятково в підвищенні тарифів на проїзд. Так, адміністрація КП «Луганськелектротранс» звернулася до депутатів Луганської міської ради з пропозицією збільшити вартість проїзду з 1,25 грн до 1,75 грн або хоча б до 1,50 грн. Але оскільки підвищення цін завжди викликає бурю невдоволення серед населення, перший заступник голови Луганської облдержадміністрації закликає керівників самостійно шукати можливості для збільшення прибутку. Наприклад, скоротити кількість маршрутних таксі, які забирають левову частку платних пасажирів. Саме такий експеримент проводився нещодавно в Алчевську і підтвердив свою ефективність. Після скорочення кількості маршрутних таксі на тролейбусних маршрутах виручка підприємства збільшилася у 2,5 раза. При цьому варто зазначити, що ціна квитка в тролейбусах Алчевська чи не найнижча — лише 1 гривня. Подібний досвід у реформуванні транспортної мережі може бути корисний для інших міст.

Наталія ВОЙНОВА, Луганськ
Газета: 
Рубрика: