Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

У партнерів виявилися різні інтереси

Проект «АвтоЗАЗ-Деу» на точці замерзання?
26 січня, 1999 - 00:00

На його думку, зараз передусім необхідно визначитися з ціновим чинником: з урахуванням наданих СП пільг, ціни на автомобілі, що випускаються СП, повинні бути не менш як на 20% нижчі за ціни на аналогічну продукцію інших автовиробників. Відзначивши негнучку політику СП в області ціноутворення, В. Лящов назвав «догматичною» позицію корейської сторони щодо цін на корейські автомобілі. Заступник міністра особливо виділив необхідність створення ділерської мережі й мережі техобслуговування автомобілів СП. За словами заступника міністра, потенційна місткість українського автомобільного ринку становить орієнтовно 200 тис. автомобілів на рік. На його думку, «сьогодні в Україні створено всі умови для того, щоб 50% автомобілів, що реалізовуються, були зроблені вітчизняним виробником».

Подальший розвиток СП «АвтоЗАЗ-Деу» повинен здійснюватися в рамках затвердженої урядом інвестиційної програми, вважає директор київського представництва СП Олег Коваленко. Висловивши жаль із приводу виниклих розбіжностей із корейським партнером, він нагадав, що, згідно з програмою, цього року в розвиток СП планується інвестувати $58 млн. За словами О. Коваленка, основними розбіжностями сторін, що гальмують розвиток виробництва, є різні оцінки вітчизняного автомобільного ринку загалом і ринку вітчизняної малолітражної «Таврії» зокрема. Разом із тим, повідомив О. Коваленко, завдяки ціновій політиці відносно «Таврії» обсяг балансового прибутку СП за рік становив 50,7 млн. грн. «При наявності ділерської мережі, в яку партнер зобов’язався інвестувати $20 млн., наш дешевий автомобіль міг би зайняти свою нішу на вітчизняному ринку», — сказав О. Коваленко. «Визнання корейською стороною помилки в оцінці ринку нашої малолітражки спричиняє визнання невиконання інвестиційних зобов’язань у частині забезпечення експорту 50% продукції», — вважає О. Коваленко. Він також уточнив, що в обсязі виробництва частка експорту становила 0,3%.

О. Коваленко також повідомив, що за 9 місяців минулого року вітчизняний автопарк збільшився порівняно з 1997 р. на 217 тис. автомобілів. Було зафіксовано 590 тис. актів продажу автомобілів. Корейська сторона оцінює місткість українського ринку, спираючись на фактичний продаж автомобілів СП 1998 р.

На думку директора представництва, сторони мають різні інтереси в СП. «Наше головне завдання — розвиток національного автомобілебудування, інвестор зацікавлений у продажу своїх автомобілів», — сказав співрозмовник агентства, додавши при цьому, що «це природно». О. Коваленко висловив переконаність в обопільній зацікавленості й розумінні сторонами необхідності досягнення компромісу.

Газета: 
Рубрика: