Представницька міжвідомча комісія на чолі з керівництвом "Укрзалізниці" прийняла нову продукцію державної холдингової компанії "Луганськтепловоз" - удосконалений пасажирський вагон до дизель-поїзду. Його проектували й готували до серійного випуску спільно з харківським "Електротяжмашем" і запорізьким "Перетворювачем" в рамках державної програми створення рейкового рухомого складу.
На виробництво пасажирського вагону керівництво "Луганськтепловозу" покладає великі надії. Адже не секрет, що втративши колишні позиції монополіста з випуску тепловозів, підприємство сьогодні переживає глибоку кризу. Тепер за рахунок замовлень "Укрзалізниці" луганчани могли б значно поліпшити власне фінансове становище. Потреба у пасажирських вагонах до дизель-поїздів досить велика: вона становить 600-700 одиниць на рік. Щоправда, планові цифри поки що розходяться з реальними: зараз надійшли замовлення на виготовлення лише 50-60 вагонів. І це незважаючи на те, що закупівля вагонів обійдеться в суму близько $200 тис., що, за твердженням фахівців "Луганськтепловозу", у 5 разів дешевше, ніж імпортні аналоги. Крім того, така вартість дослідних зразків (їх налічують 8), а за умов серійного виробництва ціна значно зменшилася б. Проблема проте не в слабкій активності споживачів, а в їхній недостатній платоспроможності: хоча рухомий склад "Укрзалізниці" давно потребує відновлення, грошей на ці потреби не вистачає.
Свого часу "Луганськтепловоз" отримав замовлення на виготовлення 50 трамваїв, які вважалися перспективною продукцією. А закінчилося все випуском 11, тому що у замовників не знайшлося потрібних коштів. Не хотілося б думати, що через цю банальну причину пасажирські вагони зможуть повторити короткий шлях трамваїв...
Луганськ