Лідер фінансового ринку України АКБ «Приватбанк» урочисто відкрив в одному з найбільших промислових центрів країни — Кривому Розі — «золотий» POS-термінал для розрахунку за товари за допомогою пластикових карток. Цей термінал став 20-тисячним в еквайринговій мережі, яку банк стрімко розвиває протягом останніх років, обслуговуючи 56% таких торгово-сервісних точок по всій країні. Тепер POS-термінали, як і пластикові картки, стають звичним явищем не лише в обласних центрах або великих містах, а й у селищах міського типу, докорінно змінюючи вигляд української торгівлі. Характерно, що «золотий» термінал був встановлений у звичайному магазині самообслуговування торгової мережі АТБ, розташованому в одному зі «спальних» районів Кривого Рогу — на житломасиві Сонячний.
«Цей мікрорайон населений простими громадянами із середнім достатком, — розповідає директор Криворізької філії «Приватбанку» Віктор Нечаєв. — Утім, саме в таких районах, очевидно, за рахунок концентрації населення, найшвидше розвивається еквайрингова мережа. Річ у тому, що сьогодні багато підприємств та держустанов уже перейшли на виплату зарплат і премій за допомогою пластикових карток. Тільки в Кривому Розі — місті з населенням близько 700 тисяч людей, — «Приватбанк» обслуговує 230 тисяч карток. Крім зарплатних і кредитних, є студентські та соціальні, на які учні, пенсіонери або інваліди отримують стипендії, пенсії та допомоги. Не випадково в торговій мережі Кривого Рогу від «Приватбанку» працюють 700 POS-терміналів. За офіційними даними, тільки за останні два місяці кількість покупок за особистими картками в торгово-сервісній мережі збільшилася на 20%. Загалом в Україні пластиковими картками користуються до 20 мільйонів громадян, і дедалі більша кількість людей віддає перевагу «електронним грошам».
Співробітники «Приватбанку» зазначають, що розвиток еквайрингової мережі в нашій країні особливо швидко почав просуватися після того, як у квітні нинішнього року уряд затвердив документ, згідно з яким торгові точки повинні активніше приймати до оплати гроші з пластикових карток. «Приватбанк» вирішив зробити крок назустріч магазинам, допомагаючи прискорити цей процес. «Встановлюючи POS- термінали в торгових підприємствах за свій рахунок, — говорить В. Нечаєв, — ми полегшуємо їхнім власникам виконання постанови Кабміну України, що незабаром в Україні, як у всіх провідних країнах світу, остаточно сформується культура безготівкових розрахунків і вони в торговій мережі стануть справді цивілізованими та зручними. До того ж, перехід на безготівкові платежі дозволить державі суттєво скоротити витрати на обслуговування готівки».
Банківські фахівці звертають увагу на те, що використання «електронних грошей» робить усю систему розрахунків прозорішою. Для магазинів це зручніше тим, що зменшуються витрати та збільшується безпека при інкасації грошових коштів. З іншого боку, розвиток мережі терміналів дає клієнтам банку ще одну незаперечну перевагу — купівлю будь-яких товарів у кредит, причому на пільгових умовах.
Схоже на те, що користуватися «електронними грошима» справді стає популярним у найширших верствах населення. Під час відкриття «золотого» термінала, керівництво криворізької філії АКБ «Приватбанк» провело розиграш цінних призів — кольорового телевізора, музичного центру та домашнього кінотеатру. Деякі з жителів житломасиву «Сонячний» на заклик ведучого демонстрували не дві і не три, а одразу п’ять карток. При цьому «електронними грошима», як можна було зауважити, користуються і діти шкільного віку, і пенсіонери вельми похилого віку. Таку картину, запевнили банківські працівники, тепер можна побачити повсюдно, там, де є сучасні пункти торгівлі, сфери послуг або проведення дозвілля.
«Не треба думати, що термінали досить швидко приживаються тільки в магазинах, — зазначає керівник департаменту просування карткових продуктів і еквайрингу АКБ «Приватбанк» Тетяна Чорна. — Досить багато їх встановлено в аптеках, пунктах громадського харчування, станціях техобслуговування та АЗС». Цікаво, що «Приватбанк», картками якого користується кожен четвертий житель України, має досить амбіційні плани з освоєння ринку еквайрингових послуг не лише в нашій країні, а й, наприклад, у сусідній Росії. Найближчим часом під секретом «московська філія має намір встановити в російській столиці не менше тисячі терміналів з обслуговування пластикових карток».