Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Українські автобуси заряджатимуться від сонця та вітру

Уряд планує створення в Дніпропетровську вітчизняного промислового комплексу зі складання електромобілів і випуску індустріальних акумуляторів
28 травня, 2013 - 12:37

Місцеві підприємства мають стати центром виробництва спеціального й міського електротранспорту на автономних джерелах струму — від невеликих електрокарів до пасажирських електробусів різної місткості. Передбачається також, що заряджати акумуляторні батареї для електротранспорту в майбутньому можна буде на спеціальних станціях, що використовують енергію вітру й сонця. Реалізація масштабного проекту покладена на Державну холдингову компанію «Дніпровський машинобудівний завод», а також Інститут транспортних систем і технологій НАН України, директором якого є Герой України, професор Віктор Дзензерський. Очікується, що постачатиме тягові акумулятори для вітчизняних електромобілів — як свинцево-кислотні, так у перспективі й енергоємніші літієво-іонні батареї —дніпропетровська корпорація «Веста».

Інноваційний план виглядає тим більш амбітно, що наразі ні електромобілі, ні літієво-іонні батареї в Україні не випускаються. Найближче завдання, що стоїть перед виконавцями проекту, знайти надійних ділових партнерів з-за кордону для створення спільних підприємств і залучення необхідних інвестицій під держгарантії в розмірі 3,2 млрд гривень. У першу чергу розглядаються варіанти співпраці з партнерами з Китаю — світового лідера виробництва електромобілів та літієво-іонних батарей. Варто зауважити, що прискорений розвиток і широке поширення електротранспорту є світовою тенденцією останнім часом. У розвинених країнах саме цей вид транспорту є основним перевізником пасажирів усередині міст, де на його частку припадає понад 50 відсотків перевезень. Такої популярності електротранспорт набув завдяки високій екологічності — відсутності вихлопних газів, економії традиційних енергоресурсів, а також високій енергоефективності.

Днями в Дніпропетровську відбулася низка зустрічей з китайськими партнерами. З українського боку в них брали участь представники ДХК «ДМЗ», ІТСТ і МНПК «ВЕСТА» — вітчизняної корпорації, що має великий досвід у створенні виробництв акумуляторної галузі. «Нам цікаве освоєння нових напрямків в акумуляторній галузі, а також можливість залучення китайських інвестицій. Наразі ми ведемо переговори з провідними китайськими фірмами-виробниками, обговорюємо можливі напрямки й масштаби співпраці. Проте переговори ще не завершені, а тому говорити про кінцеві результати й називати конкретні цифри поки передчасно», — говорить Дзензерський.

Влада Дніпропетровщини розглядає цей проект як дуже актуальний і корисний для всієї України. На її думку, цікавість, проявлена китайськими партнерами, свідчить про те, що вкладати інвестиції й розвивати бізнес вигідно обом сторонам. Реалізація інноваційного проекту на базі ДКХ «Дніпровський машинобудівний завод» дозволить не лише створити нові робочі місця й відродити на новій основі один з гігантів оборонного комплексу. Це допоможе освоїти новітні технології у сфері акумуляції електроенергії, налагодити розробку й виробництво сучасних транспортних засобів, а також їхніх комплектуючих, поліпшивши таким чином екологічну обстановку в регіоні й країні в цілому. Планується, що система енергопостачання й внутрішня інфраструктура нових виробництв електромобілів і батарей буде модернізована шляхом створення промислового енергопарку, в якому передбачено використання поновлюваних джерел енергії спільно з електропостачанням від мережі. Дніпропетровські вчені й виробничники сподіваються, що вже в недалекому майбутньому на вулицях наших міст окрім трамваїв і тролейбусів з’явиться новий вид електротранспорту — українські електробуси.

Вадим РИЖКОВ, «День» Дніпропетровськ
Газета: 
Рубрика: