Українське державне підприємство «Антонов» під час авіасалону «Ле Бурже — 2015» підписало угоду про участь у проектуванні та побудові авіаційного заводу в Саудівській Аравії, повідомили в прес-службі держпідприємства.
«Згідно з досягнутими домовленостями, першим літаком, будування якого планується освоїти на новому авіаційному комплексі, стане легкий транспортний літак Ан?132», — йдеться в повідомленні прес-служби. Загалом же, угода є п’ятисторонньою. Партнерами з програми є: «Taqnia» (Королівство Саудівської Аравії), УкрНДІ АТ, «Алтіс Холдинг» (Україна) та «Broetje-Automation» (Німеччина).
Нагадаємо, що цього року на всесвітній авіавиставці «Ле Бурже», що триватиме до 21 червня, представлено два українські літаки. Це Ан-178, який може перевозити всі відомі в світі типи вантажів, а також проект Ан-132, який повинен замінити всесвітньо відомі літаки Ан-32 й Ан-26, а також інші транспортні літаків цього класу, строк служби яких добігає кінця.
Відтак, від часу відкриття виставки вже відбулася робоча зустріч з реалізації програми легкого транспортного літака Ан-132 в напрямі його оснащення двигунами та обладнанням. Як повідомили в держпідприємстві, в ній взяли участь представники ДП «АНТОНОВ», «KACST» (King Abdulaziz City for Science and Technology) та «Taqnia», Королівство Саудівська Аравія, «Pratt&Whitney Canada», «GEAviation», Об’єднане Королівство.
Сторони обговорили, зокрема, подальшу взаємодію в рамках програми Ан-132, старт якій було дано в квітні цього року підписанням контракту між «KACST» та ДП «АНТОНОВ». «Як зазначив доктор Khaled A.Alhussan, директор «Space and Aeronautics Research Institute», «KACST», відповідно до існуючих планів літак?демонстратор Ан?132 має бути побудований за півтора року», — йдеться в повідомленні.
«Поки немає деталей контракту, можна припустити, що до будівництва нового заводу українська сторона долучиться, як постачальник розробок. Інша справа, що будувати в Саудівській Аравії, адже там є інвестиції. У нас їх немає. На скільки це добре, — важко сказати. По факту, — це вивезення вітчизняних технологій, оскільки навряд чи ми зможемо фінансувати проект. І з точки зору авторських прав, це не надто вдале рішення. Але якщо ми хочемо, щоб хоча б якісь наші розробки по авіабудуванню працювали, то нехай реалізовуються хоча б в Саудівській Аравії», — говорить «Дню» доцент кафедри організації авіаційних перевезень Інституту економіки і менеджменту НАУ Христина Маринцева.
Загалом же, вважає вона, участь України в авіасалоні Ле Бурже — хороший шанс для залучення інвестицій в авіагалузь країни. Втім, потрібно все ж таки, шукати інші шляхи для відбудови галузі. Окрім цього, вважає науковець, потрібно вирішити проблему із методологією вибору проектування зразків, які необхідні компаніям. «Гроші виділяються, але важко зрозуміти — на що. Одна справа — спроектувати, інша — налагодити виробництво», — підсумовує вона.