Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Уміти «виставлятися»

Підприємці стверджують, що сьогодні виставкова галузь України — на піку свого розвитку
13 лютого, 2008 - 00:00

Українська виставкова індустрія пішла вгору. Цьому, на думку генерального директора виставкового центру «КиївЕкспоПлаза» Ігоря Колгатіна, сприяла поява сучасних виставкових центрів, що забезпечила стрімке зростання бізнесу...

Лише за п’ять років діяльності «КиївЕкспоПлази» кількість виставкових заходів зросла втроє — тільки торік проведено 114 виставок. Усього ж у свою першу п’ятирічку цей виставковий центр бачив 412 виставок, у яких брали участь понад 28 тисяч компаній, з яких 6,5 тисячі — зарубіжні. Свідком цих подій стали 2,2 мільйона осіб.

На думку Колгатіна, все це — наслідок появи (у 2003 році) сучасних виставкових майданчиків, що у свою чергу дало потужний поштовх розквіту національних і міжнародних виставок в Україні, розширенню ділових контактів, налагодженню зовнішньоекономічних зв’язків зі світовою спільнотою тощо. «Почався новий період якісного розвитку українського виставкового бізнесу», — стверджує генеральний директор «КиївЕкспоПлази».

«Ми вже просто звикли, але насправді це — прорив! — підтримує колегу й генеральний директор «Київського міжнародного контрактового ярмарку» Володимир Іванов та не без пафосу переконує: — Ці п’ять років не минули задарма, ми отримали небувалі результати, про які не могли навіть і мріяти!».

Наслідки справді є: членство в UFI (Міжнародна виставкова асоціація) сьогодні мають п’ять виставкових центрів України. Це «ЕкспоДонбас», «КиївЕкспоПлаза», Міжнародний виставковий центр, «Експоцентр України» та Міжнародний конгресно-виставковий центр «ЗовнішЕкспоБізнес». «Європейські спеціалісти визнали, що ми вийшли на рівень Східної Європи й навіть перевищили його, — підсумовує результати директор експоцентру «Наука» Олександр Колтун та додає: — Проте треба й надалі розвиватися, щоб вийти на рівень таких європейських виставкових грандів, як Німеччина, Італія, Велика Британія, Франція. Хоча й сьогодні можна сказати, що «український прорив» у виставковій справі вже настав».

Проте прорватися ще вище підприємцям може завадити елементарний дефіцит площі... Вони стверджують, що на сьогоднішній день обсяги професійних виставкових площ у Києві є недостатніми. «Зараз у Києві 60 тисяч квадратних метрів виставкових площ, із яких половина припадає на «КиївЕкспоПлазу», але з урахуванням темпів зростання виставкової галузі цього геть недостатньо. У столиці явний дефіцит площ!» — підкреслює Ігор Колгатін.

Однак поки що підприємці радіють нинішньому стану справ і використовують момент піку розвитку своєї галузі. «Кожна гривня, яка витрачена на виставці, дає прибутку три з половиною гривні!» — порахував президент компанії «Євроіндекс» Валерій Пекар, маючи на увазі велику вигоду з участі у виставках для різноманітних компаній та зростаючу популярність такого виду реклами.

Подібні темпи розвитку галузі у свою чергу, як зазначає Колгатін, формують позитивний інвестиційний клімат України... Іноземці, за його словами, навіть вчаться у вітчизняних виставковців. «Завдяки міжнародним виставкам, конгресам, конференціям, форумам Україна займає почесне місце на виставковій карті Європи. Досвід роботи українських виставкових компаній беруть до уваги при реалізації нових виставкових проектів колеги з Росії, Польщі, Румунії, Угорщини, Словаччини, Чехії», — з гордістю зазначає генеральний директор «КиївЕкспоПлази».

Олексій САВИЦЬКИЙ, «День»
Газета: 
Рубрика: