Кожен четвертий дрібний український перевізник розоряється і виходить з ринку. Про це «Дню» заявив директор групи компаній PRIME Дмитро ЛЬОУШКІН.
«Це суха статистика, виведена нашою компанією на практиці. Якщо зараз ми візьмемо список перевізників, із якими співпрацювали рік тому, то кожен четвертий із них уже пішов з ринку і зараз займається чим завгодно, тільки не перевезеннями», — констатує Льоушкін.
Така істотна ротація гравців на ринку, на думку експерта, пов’язана з двома головними чинниками. По-перше, непрозорістю принципів розподілу замовлень серед вантажоперевізників. «Часто «кум» на українському ринку вантажоперевезень стає вирішальним чинником розподілу цікавих замовлень серед підрядчиків. Говорити про чесну конкуренцію, коли замовлення отримує кращий за якістю, ціною та сервісом, — поки не доводиться. А значить, твій фінансовий план розвитку багато в чому залежить не від твоїх умінь, а від чужої суб’єктивної доброї волі. У таких умовах вантажоперевізники, скоріше, інвестуватимуть не у свій автопарк, а в налагодження «дружніх» взаємин із вантажовідправниками», — пояснює правила гри на ринку Льоушкін.
Другий «страшний» чинник, який істотно гальмує розвиток галузі вантажоперевезень в Україні, — повна відсутність розуміння прогнозованого розвитку тієї чи іншої галузі економіки в Україні. І також швидко змінювана кон’юнктура ринку, що не дозволяє перевізникам спрогнозувати, яка галузь економіки розвиватиметься і в що можна інвестувати капітал у довгостроковій перспективі.
«Ще рік-два тому дуже прибутковим був ринок перевезень нових легкових автомобілів. Прийшла криза — і всі перевізники цього сегменту ринку збанкрутували. Така ж ситуація і з перевізниками «негабаритів». Поки держава кредитувала сільськогосподарську галузь, вони активно купували трактори та комбайни за кордоном. Перевізники «негабаритів» були потрібними. Зараз цей тренд закінчився, і всі вони «вилетіли» в трубу», — констатує експерт.
На думку бізнесмена, поки в державі не буде стабільності та довгострокового плану розвитку кожної стратегічно важливої галузі економіки, ринок вантажоперевезень, як і раніше, лихоманитиме, і якість роботи його гравців залишатиметься не найкращою.
За словами директора групи компаній PRIME, сьогодні на часі перевезення зрідженого газу. «В Україні катастрофічно не вистачає газовозів. Через це вони зараз надто «задирають» ставку за кілометр. Тому в цьому сегменті сьогодні хороші заробітки», — розповідає Льоушкін.