Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

За принципом Boeing або Airbus

Уряд вирішив створити єдиний концерн, якому під силу об’єднати вітчизняних літакобудівників
29 листопада, 2008 - 00:00
НА НОВИЙ КОНЦЕРН ПОКЛАДАЮТЬ ВЕЛИКІ НАДІЇ ПО БУДІВНИЦТВУ ВІТЧИЗНЯНИХ ЛІТАКІВ... ТАК, МІНТРАНСЗВ’ЯЗКУ ВЖЕ В НАСТУПНОМУ РОЦІ ОЧІКУЄ ТРИ АН-148 / ФОТО З АРХІВУ «Дня»

Нарешті в Україні створено єдине авіабудівне об’єднання. Кабінет Міністрів України вирішив виключити зі складу державного авіабудівного концерну «Авіація України» п’ять підприємств та перейменував його на Державний авіабудівний концерн «Антонов». В такий нехитрий спосіб уряд вирішив створити структуру, яка буде працювати за принципом, наприклад, Boeing або Airbus.

З колишнього держконцерну «Авіація України» виключені компанії, які займалися виробництвом комплектуючих. Це п’ять підприємств: НДІ «Буран», Харківське агрегатне конструкторське бюро, харківський машинобудівний завод ФЕД, «Новатор» та «Радіовимірювач». Тобто в реорганізованому концерні «Антонов» залишилися тільки безпосередньо складальні підприємства. Це АНТК ім. Антонова, Київський авіаційний завод «Авіант», Харківське державне авіавиробниче підприємство та завод №410 цивільної авіації.

Статут нового об’єднання затверджено урядом та має бути зареєстровано в місячний термін. Відомо, що лідируючим підприємством в концерні буде АНТК ім. Антонова, а його нинішній керівник Дмитро Ківа — перший кандидат на посаду голови правління об’єднаної компанії. Відповідно до статуту концерну, головою правління Кабінет Міністрів призначає генерального конструктора зі створення та модернізації авіаційної техніки, а правлінням концерну є рада директорів підприємств, що входять до складу концерну. Хоча можливе призначення головою правління концерну саме кандидатури генерального конструктора АНТК ім. Антонова Дмитра Ківи і не має викликати здивування, адже АНТК ім. Антонова — чи не єдина прибуткова структура при практично повному занепаді решти авіабудівних підприємств. Чому ж тоді не спробувати розширити успішний досвід АНТК й на інші підприємства концерну «Антонов»? Саме тому для Кабміну, який днями подав на розгляд кандидатуру Ківи (за поданням Мінпромполітики), кадрове питання не повинно бути з числа складних...

«Будемо подавати (на розгляд Кабміну) його кандидатуру найближчим часом», — сказав днями журналістам міністр промислової політики Володимир Новицький. За його припущенням, уряд може розглянути це питання протягом найближчого місяця.

Підтримує запропоновану Новицьким кандидатуру міністр транспорту та зв’язку України Йосип Вінський. Він висловив свою підтримку щодо прогнозованого призначення головою правління концерну саме Ківи журналістам у Кабінеті Міністрів у четвер. «Це позитивний момент. Я вважаю це правильним. АНТК ім. Антонова — це те, що сьогодні залишилося від галузі, це її інтелектуальний потенціал», — заявив він.

Вінський також зазначив, що дуже хотів би, щоб нове керівництво концерну виправило ситуацію з випуском літаків, у тому числі на замовлення Міністерства транспорту та зв’язку. «Ми чекаємо готових літаків на виході», — сказав Вінський. При цьому він додав, що концерн «Авіація України» не справився з цією задачею.

Тим часом, у 2009 році відомство Вінського чекає на три літаки Ан-148. Зі слів міністра, конкурс на лізингоотримувача цієї техніки вже проводиться. Отже, новому державному авіабудівному концерну буде над чим попрацювати...

Але є непогані підстави вважати, що це «Антонову» вдасться. Адже така реорганізація продиктована світовою практикою, як стверджують експерти — в концерні залишилися лише підприємства, які виробляють літаки. Та й нова структура об’єднання буде більш ліберальною: планується створити раду директорів, до якої увійдуть керівники всіх учасників концерну.

Реорганізацію концерну «Авіація України» в «Антонов» пояснюють маркетинговою доцільністю в Мінпромполітики. На думку Новицького, бренд «Антонов», на відміну від бренда «Авіація України», широко відомий у світі. І це може дати додаткові переваги при завоюванні нових ринків збуту...

Олексій САВИЦЬКИЙ, «День»
Газета: 
Рубрика: