Застрахований водій потрапив у ДТП. Він зателефонував до своєї страхової компанії, і через п’ять хвилин прилітає дрон, фотографує ситуацію на дорозі і наслідки зіткнення. Одразу ж на банківську картку застрахованого надходить компенсація за збитки. Ще через 10 хвилин приїжджає таксі і везе застрахованого у його справах (за кошт компанії). Ще через 10 хвилин з’являється трейлер і відвозить машину туди, де її ремонтуватимуть. Ця картинка — радше майбутнє українців — запевняє генеральний директор Української федерації страхування Галина ТРЕТЬЯКОВА.
Але поки що страховий ринок України ще далекий від цього, оскільки є закритою галуззю, зазначає Третьякова.
До того ж, вона (галузь) закрита, як вважає Третьякова, і для акціонерів компаній, і для незалежних аналітиків, і для споживачів страхових послуг. «Останніх спеціально ставлю на третє місце, тому що їм найважче зрозуміти фінансову і регуляторну звітність страхових компаній», — каже вона.
Фахівець називає п’ять причин закритості страхового ринку. Інформація на сайті Нацкомісії фінансових послуг, за її словами, наявна виключно в узагальненому вигляді і не надається в розрізі щодо кожного страховика. Третя причина цієї закритості в тому, що більшість показників, які можна побачити на цьому сайті, не враховують динаміки змін.
Ще одна — виникає через те, що дуже мало джерел, на яких відтворюються відносні показники. А саме вони дають уявлення про те, скільки ця компанія здійснила страхових виплат, є вона прибутковою чи збитковою, що дає уявлення споживачам, працюватимуть чи не працюватимуть акціонери на цьому ринку надалі. П’ята причина полягає в тому, що не існує єдиного центру отримання інформації, та й галузі загалом в Україні немає, що суперечить європейським директивам, які вимагають мати одне місце отримання інформації про галузь і про кожного страховика.
«Уявіть, що ви інвестор. Чи вкладатимете ви свої кошти в такий бізнес? — запитує Третьякова і відповідає: — Страховикам доводиться перекривати втрати від страхової діяльності за рахунок інвестиційної. На жаль, сьогодні наші інвестори, і вітчизняні, і зарубіжні, починають йти з ринку...»
Який вихід? Третьякова все ж переконана, що страхові компанії в недалекому майбутньому зможуть знизити свої витрати і вийти з кризи. Допоможе в цьому, зокрема, відмова від посередників і перехід до е-посередництва, яке, на її думку, є дуже якісним і перспективним інструментом в руках страховиків. Цей процес вже активно набирає обертів.