Нові тарифи на паркування автомобілів мають бути переглянуті протягом двох місяців. Таке рішення днями ухвалила Адміністративна колегія Антимонопольного комітету, спираючись на результати розгляду в АМК справи щодо порушення парксервісами законодавства про захист економічної конкуренції.
Історія з цими тарифами виникла ще у кінці серпня —на початку вересня минулого року. Тоді було запроваджено нові розцінки: 10 гривень за годину стоянки. Слід зазначити, що жодних рішень про таке підвищення ні Київська міська адміністрація, ні районні ради столиці не виносили. У зв’язку з таким суттєвим підвищенням, Антимонопольний комітет доручив своєму Київському відділенню провести дослідження, щодо того, наскільки економічно обґрунтовані встановлені ціни.
Під перевірки потрапили всі десять київських парксервісів. Як відбувався цей процес, на прес-конференції розповів державний уповноважений — голова Київського міського тереторіального відділення АМКУ Микола Лисицький. За його словами, кожним із цих комунальних підприємств було розроблено калькуляцію, куди включено і перелік чинників, які призвели до подорожчання цих послуг.
Перевірки виявили значні порушення. Зокрема, це стосується послуг ДАІ. Досить дивною, за словами Лисицького, є графа у калькуляції щодо послуг телефоного зв’язку, які начебто зросли в енну кількість раз, хоча плата за телефон не змінилась. «А користування корпоративним мобільним зв’язком, — зауважує Лисицький, — взагалі зменшує ці витрати».
Здивували Антимонопольний комітет і «нормами» парксервісів, згідно з якими здійснюється закупівля протягом місяця на одного паркувальника трьох, а подекуди і чотирьох так званих паркоматів (касових апаратів). Так само як і те, чому на придбання одного робочого костюма передбачено близько шестисот гривень, чому заробітна плата паркувальників зросла у два і більше разів?
Зважаючи на все це, тарифи, згідно з рішенням АМК, мають перерахувати. Але сказати, якими вони будуть, сьогодні ще не можна. Остаточне рішенняз цього питання має зробити міська влада. Подібну практику вже пройшли Одеса, Маріуполь, Львів, Харків та деякі інші міста. Поки ж Лисицький коментує дії паркувальників, як зловживання ними своїм монопольним становищем. За порушення конкурентного законодавства на «Автопарк-Сервіс», «Печерськпарксервіс», «БЕАГ Дарницького району», «Голосіївпарксервіс», «Деснянськпарксервіс», «Транспортсервіс», «Поділпарксервіс» та «Солом’янка-Автопарк-Сервіс» накладено штрафні санкції у розмірі 106,5 тисячі гривень.
Водночас роботу парксервісів взяла під контроль і міська влада. Як заявила днями заступник голови Київської міської державної адміністрації Ірена Кільчицька, буде легалізовано всі паркувальні майданчики. Адже за результатами нещодавно проведеної інвентаризації тільки 20% з них офіційно зареєстровані, решта — 80% установлені без відома місцевої влади. Щоб розв’язати дану проблему, в місті планується створити єдине комунальне підприємство. Але воно, за словами Лисицького, все рівно матиме монопольний статус. У борців за конкурентне середовище свій погляд на цю проблему. «Треба розробити нормальну калькуляцію і включити інвестиційну складову, яка передбачає створення окремого інвестрахунку, під фінансування плану на побудову нових паркомісць», — вказує Лисицький і пропонує владі звернути увагу на спорудження підземних паркінгів, які допоможуть розв’язати транспортні проблеми міста.
Отже, перевірку провели, порушення виявили, але чи скоро ця справа дійде до завершення, поки невідомо. За законом рішення Адмінколегії парксервіси можуть оскаржити у суді.