Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Знаковий кредит

До «Укрзалізниці» зросла довіра з боку інвестиційних банків
25 вересня, 2007 - 00:00
ФОТО IЗ АРХIВУ «Дня»

У серпні Укрзалізниця отримала довгостроковий кредит від британського Barclays capital bank у розмірі 550 мільйонів доларів під відсоткову ставку лібор + 2,5% річних (на сьогодні це близько 8% річних). Генеральний директор «Укрзалізниці» Володимир Козак надає цій події особливої уваги. «Це вперше в історії «Укрзалізниці» залучений кредит, а тим паче великий кредит, без державних гарантій і будь- яких застав. ...До найбільшого підприємства України, яким є «Укрзалізниця», прийшла довіра інвестиційних банків!» — радіє Козак.

За його словами, ці $550 мільйонів уже пішли на оновлення інфраструктури, модернізацію верхньої будови шляхів і оновлення рухомого складу. «І це тільки перший крок, на нас чекає велике майбутнє! ...У нас є серйозні плани на оновлення основних фондів», — обіцяє Володимир Козак. За інформацією «Укрзалізниці», на сьогоднішній день 86% перевезення всіх вантажів «на плечах» «Укрзалізниці», понад 50% — пасажирських. Проте чи буде можливість збільшити темпи, адже фонди нині застарі? Володимир Козак стверджує, що для того, щоб сьогодні лише зупинити старіння основних фондів, потрібно близько семи років, щороку вкладаючи 2—3 мільярди доларів.

Подібна ситуація й із підготовкою залізниць до Євро-2012. «Для успішного проведення цього свята, за нашими підрахунками, необхідно буде залучити й засвоїти близько шести мільярдів доларів», — говорить Козак. Окрема тема — швидкісний рух. «Своїми силами такий проект, як швидкісний рух, «Укрзалізниця» не потягне...Це питання повинна вирішити держава», — вважає головний залізничник країни. Є в залізниць і кредиторська заборгованість, яка на сьогодні складає близько 700 мільйонів гривень. «Але в цьому році ми зменшили заборгованість на вісімсот мільйонів гривень. Тому сьогодні ми своєчасно розраховуємося з клієнтами...» — запевняє Козак як журналістів, так і генерального директора Barclays capital bank.

Нинішню угоду з англійським банком Володимир Козак називає знаковою для України. «Ми повністю засвоїмо ці кошти до кінця цього року. ...Усі вони будуть витрачені всередині України», — звітує він журналістам. Генеральний директор британського Barclays capital bank Ханс Йорг Рудлофф теж відкрито задоволений угодою: «Спершу цей проект заключався на триста мільйонів доларів. ...I це великий успіх «Укрзалізниці» й України в цілому, що триста мільйонів перетворилися в п’ятсот п’ятдесят мільйонів. Це стало можливим, коли ринок пересвідчився в тому, що ця трансакція дійсно відмінна».

Британський банкір зазначив, що він радий працювати в Україні й буде працювати тут і надалі. «У світі не може бути економічного розвитку й зростання без капіталовкладень. А капітал завжди дуже чутливий і він буде тільки в тих компаніях і країнах, які виконують певні умови. ...Це говорить про те, що світ думає про ваш майбутній розвиток», — робить комплімент Україні Рудлофф. Він також зазначив, що абсолютно не переймається з приводу ризиків цієї позики, не зважаючи на те, що вона укладалась без державних гарантій та застави. «Ми вважаємо її дуже надійною. Інакше б її не заключали, адже підходили до неї дуже консервативно», — пояснює Рудлофф.

Окрім угоди з британцями «Укрзалізниця» наразі має ще один перспективний проект. «Сьогодні практично готові до підписання контракту на $250 мільйонів з компанією Siemens щодо розробки й організації виробництва в Україні нового локомотива для перевезення пасажирських поїздів на два види палива», — розповідає Козак. Проте на цьому, мабуть, залізничники цього року й зупиняться. Причина — фінансовий план. «До кінця року ми не будемо більше залучати кредити іноземних банків, тому що нас обмежує фінансовий план. На наступний рік ми такі плани маємо й готуємо свій фінансовий план для подальшого розгляду й затвердження урядом», — підсумовує Володимир Козак.

Олексій САВИЦЬКИЙ, «День»
Газета: 
Рубрика: