«Це підсумок нашої повсякденної праці. Проект виставки було розроблено іще два роки тому, ми возили її до Києва й Одеси, тому що в Харкові для неї не було місця, відповідного приміщення. Адже роботи — унікальні, дуже великого формату, по два метри. А зараз ми змогли розмістити їх у «Єрмілов-центрі», — розповідає Олег ВЕКЛЕНКО, президент Міжнародної триєнале екологічного плаката «4-й Блок».
Не лише екологічні, а й театральні, культурно-видовищні, соціальні плакати були номінантами триєнале та взяті для експозиції з її запасників. Олег Анатолійович стверджує, що виставлені роботи мають неабияку художню та культурну цінність, визнану в усьому світі. До того ж цінність цілком матеріальну — комерційну.
«Графіка — це специфічна галузь. У світі є спеціальні музеї плакатів, які зберігають і постійно оновлюють колекції. Є музеї, що купують саме тих авторів, які представлені у нас, — розповідає Олег Векленко. — В запаснику «4-го Блоку» зберігається ще шість із половиною тисяч плакатів. І якби ми мали підтримку держави, то в Харкові міг би з’явитися один із найцікавіших екологічних музеїв світу!»
Імена представлених дизайнерів — Юрія Суркова, Володимира Чайки, Алана Ле Кернака, Такеші Акиямі, Давида Тартаковера, Ніклауса Трокслера, Полі Шер — відомі в усьому світі. А їхня географія вражає не менше — це роботи майстрів із Японії, Франції, Сполучених Штатів Америки, Німеччини, Швейцарії, Росії, Ізраїлю, Ірану.
Сучасні плакати дають величезний спектр відчуттів, запевняють куратори виставки. В роботах дизайнерів відображені національні традиції, напрямки різних шкіл графіки, роздуми про життя, Всесвіт і мистецтво — вони несуть естетичний месидж суспільству.
Триєнале «4-й Блок», яка проводиться з 1991 року, викликала значний резонанс у світі, але й досі міські чиновники, що займаються культурою, не звертають уваги на шедеври графіки, що знаходяться в Харкові, нарікає президент триєнале.
Галерист і арт-куратор Тетяна Тумасян говорить про те, що успіх харківських графіків в Україні і світі не випадковий, оскільки тут існує сильна школа й авторів відрізняє професіоналізм. Ще на початку ХХ століття у Харкові сформувалася своя школа, яка поєднувала ідеї авангарду і народну культуру Слобожанщини. А у формуванні специфіки харківської школи графіки другої половини ХХ століття особливу роль відіграли саме плакат і графічний дизайн. Те, що графічну дизайнерську школу зараз очолює професор Олег Векленко, арт-куратор Тетяна Тумасян вважає особливою удачею і «великою радістю для Харкова». Особливе положення Харкова на культурній мапі України відзначають навіть студенти-випускники інших міст. І, крім того, арт-куратори і критики світового рівня. Більше про це — в інтерв’ю з Тетяною Тумасян, яке буде розміщено в одному з наступних чисел «Дня».