Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Брати Карамазови, Соломія Крушельницька і Наталка Полтавка...

21 вересня театр іменi Iвана Франка відкриває 85-й сезон
16 вересня, 2004 - 00:00
БОГДАН СТУПКА ОЛЕГУ СКРИПЦІ: ЯК ПОЧУВАЄТЕСЯ В АКАДЕМІЧНИХ СТІНАХ? / ФОТО СЕРГIЯ СТАРОСТЕНКА

Відкриється сезон, за традицією, «Украденим щастям», яке пройде на сцені франківців у 310-й раз. А що стосується прем’єр, то вони справді на будь-який смак. Уже 11 жовтня — «Брати Карамазові» в постановці Юрія Одинокого. Федора Павловича грає Олександр Задніпровський, Дмитра — Олег Стальчук, Івана — Олексій Богданович, Альошу — Дмитро Чернов, Дмитро Завадський, Грушеньку — Вікторія Спесивцева, Лариса Руснак, Тетяна Міхіна, Катерина Іванівна — Ірина Дорошенко, Наталія Сумська, Смердяков — Остап Ступка, Олександр Форманчук.

А постановці «Сентиментального круїзу», можна сказати, допоміг випадок. Цього літа художній керівник театру Богдан Ступка був у Парижі з вельми приємної нагоди: український театр став дійсним членом Міжнародного інституту театру при ЮНЕСКО. Там же він познайомився з емігранткою Тамарою Кандалою і зацікавився її п’єсою, яку поставить на франківській сцені Петро Ільченко.

А ось Олександр Білозуб працює над постановкою власної п’єси — «Соломія Крушельницька». Роль знаменитої оперної діви виконає Поліна Лазова. Вистава обіцяє бути синтезом жанрів — балет, опера, драма, що потребують, як ви розумієте, серйозних акторських зусиль і віддачі. Утім, режисер Андрій Приходько пішов ще далі. Акторам, зайнятим у його виставі «Шакунтала» Калідаса, доведеться, крім усього іншого, освоїти й мистецтво медитації.

Для дітей режисер Дмитро Чирипюк і композитор Марія Портникова працюють над казкою «Мишоловка». На прес-конференції, присвяченій відкриттю сезону, Богдан Сильвестрович представив її вельми своєрідно: це щось на зразок «Ромео і Джульєтти», але про мишей.

Ще одна, мабуть, найоригінальніша прем’єра: Олександр Ануров має намір ставити «Наталку Полтавку», інсценування — Віталія Жежери, аранжування — Олега Скрипки. Більш того, передбачається, що співак зіграє одну з ролей. Але ні художній керівник театру, ні Скрипка не взялися ці плани конкретизувати. Мовляв, приїде режисер (екс-киянин Олександр Ануров живе в Москві) і все сам розповість.

Слід думати, це ж зробить і Григорій Гладій, який планує в цьому сезоні поставити оповідання Михайла Коцюбинського «Тіні забутих предків».

А ось ще про одну, поки що, щоправда, ймовірну, прем’єру Богдан Ступка говорив із неприхованим задоволенням. Режисер Сергій Данченко, з яким актора зв’язувала багаторічна творча та людська дружба, мріяв поставити «Пер Гюнта» Ібсена. Але — не встиг... У пам’ять про великого режисера Богдан Сильвестрович усе-таки не сподівається її здійснити. Навіть звертався з цією пропозицією до Петра Фоменка. Проте він не може надовго залишати власний театр, барахлить здоров’я й головне — режисер зiзнався: це дуже складний твір — підсумок усього життя. Не приховуючи своєї поваги перед такою відповідальністю майстра («Інші наші режисери з легкістю беруться за що завгодно...»), Богдан Ступка не має наміру відмовлятися і від «Пер Гюнта». Й, схоже, він знайшов однодумця в особі знаменитого Някрошюса. У лютому литовський режисер привезе до Києва три свої шекспірівські постановки і тоді, сподівається Ступка, вони обговорять можливу майбутню виставу.

А що стосується гастрольних планів франківців, то вони не стільки значні, але різноманітні. З 1 по 10 жовтня в кількох містах США покажуть «Тев’є-Тевель» і «Ревізор», 19 жовтня в Мінську — «Царя Едіпа». Потім мають бути гастролі у Львові, Білорусі та Росії (Москва і Санкт-Петербург).

Ганна ШЕРЕМЕТ, «День»
Газета: 
Рубрика: