Услід за Одеською оперою (див. «День» №113 від 1 липня 2015 р.) до творчості Жоржа Бізе звернулися харків’яни. Вистава «Кармен» не йшла вісім років на сцені ХНАТОБа, і тому зрозуміле глядацьке чекання, і аншлаг, але, попри гарячий і доброзичливий прийом публіки, думки критиків про новинку репертуару розділилися...
У прем’єрі оперного шоу «Carmen» взяли участь колишні солісти Донбас Опери Наталя Матвєєва (Кармен) і Сергій Гонтовий (Хозе), а тепер солісти Харківського театру. Ескаміліо співав уродженець Луганщини Володимир Козлов, а Мікаелу Юлія Піскун — обоє нещодавно виступали з концертами в зоні АТО. Схоже, що в підсвідомості кожного з виконавців головних партій це й відбилося.
Виставу було задумано як барвисте сценічне втілення партитури Ж.Бізе. Головна риса постановки — катастрофа, що насувається, в житті головної героїні і всіх, хто її оточує. На сцені багато зброї, насильницьких дій — значно більше, аніж того вимагає сюжет Меріме — Бізе. Люди в камуфляжній формі взагалі з «іншої опери», точніше з Донбас Опери нинішньої. З іншого світу і Кармен Наталі Матвєєвої (на світлині). Можливо, хтось звик до густішого тембру мецо-сопрано виконавців Кармен. Співачка не справляє враження танцюючої оперної героїні, яка співає про «ля мур». Ця жінка — сама безстрашність, а її жадання є вибірковим. Тому в результаті тореадор, який грається із смертю, для неї стає набагато ближчим, аніж вайлуватий Хозе, який «воює» з тютюнницями на фабриці. Особливих доказів гідності Матвєєвої — актриси і співачки не потребують. До того ж, вибрали її серед інших вокалісток самі постановники (диригент Віктор Плоскіна та режисер Армен Калоян). Наталя Матвєєва продемонструвала на сцені образну трансформацію її героїні — від передчуття смерті до любовної знемоги, від гніву до радості...
До речі, в наступному сезоні колектив ХНАТОБа відзначить три ювілеї: 235 років першої музичної вистави в Харкові; 140-річчя постійних оперних антреприз і 90 років створення першого українського театру опери і балету!