З великими надіями на Каннському фестивалі глядачі чекали картину американського режисера Стівена Содерберга «Че», але вона не стала відкриттям нинішнього кінофоруму. Присвячений легендарному латиноамериканському революціонеру Ернесто Че Геварі фільм був показаний у рамках головної конкурсної програми, передає ІТАР- ТАРС. Режисер обрав історичний і біографічний підхід у побудові сюжету. При цьому стрічка відзнята в стриманому оповідному тоні. Сам образ Че Гевари позбавлений романтичного ореолу й представлений у важких і кривавих буднях революційної партизанської війни. Картина складається з двох частин. Перша присвячена кубинській революції і знаменитому виступу Че Гевари як члена уряду Куби на сесії ООН у Нью-Йорку. Друга частина повністю відведена невдалій спробі Че Гевари викликати революцію в Болівії, і його загибелі. У головній ролі знявся відомий пуерторіканський актор Бенісіо дель Торо. Очікується, що кожна частина виходитиме на світовий екран окремо — перший фільм у жовтні нинішнього року, а другий, що був доброзичливіше прийнятий публікою і критикою Каннського фестивалю, — в листопаді.
У головному конкурсі фестивалю показали також італійський фільм «Гоморра» Маттео Гарроне про неаполітанську мафію. Картина починається дуже ефектно: нірвану серед марсіанських споруд, осяяних неземним світлом, грубо «опускають» у прозу місцевого життя...
Програму завершальних днів Каннського фестивалю складають фільми Віма Вендерса, Атома Егояна, Філіпа Гарреля, Чарлі Кауфмана і Паоло Соррентіно. Сумарне враження від них приводить до думки: в Каннах люблять те, що раніше потрапляло лише в «Особливий погляд», — кіно, стилізоване під документ. Поки що лише Клінт Іствуд (фільм «Підміна») порушив цю тенденцію поверненням до великого стилю класичного кінематографа, gzt.ru. У неділю голова суддівської колегії Шон Пенн оголосить лауреатів 61-го Каннського кінофестивалю. Деякі критики вважають, що відсутність явного лідера свідчать про слабкість нинішньої офіційної програми. З ними не згодні ті, хто вказує, що факт наявності в групі фаворитів щонайменше чотирьох картин свідчить про високий рівень сучасного кінематографа, де в багато разів посилилася конкуренція.