П’ятий рік поспіль капела «Думка» під керівництвом Євгена Савчука виступає на найпрестижніших музичних фестивалях Франції. Як відзначив Євген Герасимович, за ці роки наші хористи не лише завоювали авторитет серед меломанів, які спеціально приїжджають на концерти «Думки», але й після кожного виступу закордонні імпресаріо пропонують укласти контракти на майбутню участь українських артистів у музичних форумах, а це свідчить про високий престиж і майстерність капели.
«Думка» була ще в дорозі на батьківщину, а до Києва вже прийшло приємне повідомлення. У рецензії на концерт українських хористів знаменита газета «Фігаро» не скупилася на епітети, назвавши виступ хору «тріумфальним». Цього року, спеціально для гастролей у Франції, «Думка» підготувала грандіозну месу «Solemnis» Бетховена — відомий хоровий твір, але який доволі рідко виконується, оскільки він під силу лише суперпрофесіоналам хорового вокалу. Наші співаки виступали разом із Катовіцьким симфонічним оркестром під керівництвом диригента Мирослава Блащика, а також у цьому концерті їхнім партнером був вокальний квартет із Польщі. «Грандіозна бетховенська меса «Solemnis», незважаючи на тривалість цього твору, розчинилася в доблесних хорових масах капели «Думка» з Києва», — написала «Фігаро».
На фестивалі Гектора Берліоза, який проходив уже вдесяте, в Ля Кот- Сент-Андре — батьківщині легендарного композитора, відбулася міжнародна прем’єра «Solemnis». «Думка» виступала на цьому престижному фесті вже вп’яте. Не менш вдалими були їхні концерти на знаменитому фестивалі в абатстві Ля Шез-Дьє. Незважаючи на дорожнечу квитків (від 100 євро), все пройшло на аншлагах. Після виступу «Думки», до її керівника Є. Савчука прийшов почесний генеральний директор фесту Гі Рамона, поздоровив із успіхом й особисто запросив українських хористів приїхати до Ля Шез-Дьє наступного року. Приємним сюрпризом для «думківців» була присутність на концерті посла Франції в Україні Філіпа Сюремена, який признався, що давно є шанувальником творчості капели, старається не пропускати жодного виступу хору в Києві. Дізнавшись, що «Думка» — учасник фестивалю, вони із дружиною спеціально приїхали до Ля Шез-Дьє. Як відзначив пан Сюремен, «після кожного концерту в «Думки» збільшується армія шанувальників». Він подякував їм за майстерність і ту насолоду, яку отримали від їхнього виступу меломани.
Гастрольний маршрут капели продовжився півднем Франції. Вони дали два концерти в Сент-Максімін, виступили в знаменитій базиліці, найвищій будівлі старого міста. «Думка» виконала «Реквієм» Верді та гімн Європи — «Ода радості» (фінал П’ятої симфонії Бетховена). Захоплення публіки Шателярд викликала а капельна програма, в якій прозвучали духовні твори західноєвропейських композиторів в інтерпретації українських співаків. Наша капела вже вдруге бере участь у міжнародному музичному фестивалі в цьому красивому місті, розташованому в Альпах. Публіка бісирувала й після виконання українськими хористами «Всенощного бдения» Рахманінова.
Минулого тижня у Варшаві, в рамках Року України в Польщі, пройшла презентація компакт-диска «Реквієм для Лариси» Валентина Сильвестрова, записаний «думківцями». До речі, цей альбом був серед номінантів престижної музичної премії «Греммі».
У нашій столиці свій новий концертний сезон «Думка» розпочне 28 вересня на сцені Національної філармонії України. Артисти візьмуть участь в «Київ мюзік фесті», на якому вони презентуватимуть твори українських сучасних авторів: Лесі Дичко та Віктора Степурка. У планах капели на цей рік — спільні виступи з легендарним польським композитором і диригентом Кшиштофом Пендерецьким, із яким українських співаків поєднує міцна творча дружба. Ось як згадує їхню першу зустріч пан Пендерецький: «Ми познайомилися в 1999 році в Києві. Тоді вперше в Україні прозвучало моє «Credo» спільно з «Думкою». Хору вдалося передати всі нюанси цього твору. Капела «Думка» — високопрофесійний колектив, якому під силу виконувати найскладніші твори як класичних авторів, так і сучасних композиторів. Ми кілька разів зустрічалися з капелою та Симфонічним оркестром Національної філармонії України на різних фестивалях за кордоном та в Києві. Минулого року на фесті в абатстві Ля Шез-Дьє слухачі високо оцінили наш польсько- український творчий союз і програму, підготовлену спеціально для того форуму. Ми виконували не тільки «Credo», але й мою «Lacrymosa», а також Дев’яту симфонію Бетховена. Сподіваюся, що й нова наша зустріч у Києві не розчарує меломанів».
Як відзначив Є. Савчук, виступати з таким майстром, як Пендерецький, — почесно й дуже відповідально. Його цілком заслужено називають класиком сучасної академічної музики. Кшиштоф Пендерецький не лише відомий композитор, твори якого виконуються в найпрестижніших музичних залах світу, але й блискучий диригент, тонкий інтерпретатор творів майстрів минулих століть. У творчості Кшиштофа Пендерецького відображається новітня музична історія. Маестро вдалося сформувати власний неповторний стиль, у якому химерно об’єдналися авангардизм та класика. Всі твори композитора написані яскравою мовою, в них чується поліфонія сьогоднішнього світу, й ми щасливі, що можемо познайомити наших меломанів із новими творами цього всесвітньо відомого польського маестро.