Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Капела «Орея»

порадувала слухачів прем’єрами
21 червня, 2012 - 00:00
ОЛЕКСАНДР ВАЦЕК / ФОТО З САЙТА OREYA.ORG

Сьогодні житомирську капелу «Орея» під керівництвом Олександра Вацека добре знають шанувальники хорової музики не лише в нашій країні, а й за кордоном. Президент Асоціації французьких хорів Марсель Корнелю назвав цей колектив «послом української культури». Капела бере участь у престижних конкурсах, здобуваючи високі нагороди. Нині «Орея» має хорошу творчу форму. «Ми намагаємося показати кращі твори зі свого репертуару, — каже Олександр ВАЦЕК. — У нас універсальна програма, яка зацікавить різних за віком слухачів. «Орея» відома й тим, що встановила рекорд, проспівавши «Політ джмеля» Римського-Корсакова за 59 секунд. Цей рекорд ми не готували спеціально, і згодом дізналися, що хтось вираховує час виконання по секундах. До речі, найсильнішим із виконавців «Польоту джмеля» був англієць, який віртуозно зіграв цей твір на скрипці. Ми зафіксуємо свій співочий рекорд в Україні. Наш головний принцип — зробити аранжування зі смаком, щоб твір сподобався слухачам і щоб композитор його впізнав і не ображався. Часто буває так, що композитор написав чудовий твір, але завершення його вийшло посереднім. Коли я відкриваю для себе таку п’єсу, то дозволяю вносити незначні зміни». Нагадаємо, камерний хор «Орея» заснований у 1986 в місті Житомирі Олександром Вацеком. Нині в капелі виступають 28 співаків: сім сопрано, сім альтів, сім тенорів та сім басів. Колектив має різнобічний репертуар — від світової та української класики до творів сучасних композиторів. Торік «Орея» здійснила гастрольне турне Францією та виступала в церквах Норвегії. На концерті у філармонії, який днями відбувся в Житомирі, хорова капела «Орея» не лише презентувала нові композиції, а й потішила глядачів грою на інструментах, танцями та театралізованими мініатюрами. Артисти виконували пісні українською, англійською, італійською та навіть баскійською мовами. Зал було заповнено вщент, і після кожної композиції лунали вигуки «браво» та овації публіки.

Юлія ГУЗ, Житомир
Газета: 
Рубрика: