Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Кохання-зітхання по-віденсько-українськи

«Приборкання норовливої» на сучасний лад
15 березня, 2013 - 10:41
У «ПРИБОРКАННІ НОРОВЛИВОЇ» АКТОРСЬКІ РОБОТИ ВИРІШЕНО У ГРОТЕСКНІЙ МАНЕРІ: КАТАРІНА (МАРІЯ ГРУНІЧЕВА) — НЕДОСТУПНА, ГОРДА Й РОЗУМНА FRAU, І ПЕТРУЧІО (ВАСИЛЬ ШАНДРО) — ГЕРОЙ-КОХАНЕЦЬ / ФОТО ВІКТОРА ГОМОНА

У Київському академічному театрі «Колесо» відбулися прем’єрні покази ексцентричної мелодраматичної комедії. Виставу «Приборкання норовливої» поставлено за підтримки Австрійського культурного форуму, з яким «Колесо» співпрацює вже 10 років. Нагадаю, у цій співпраці були створені такі постановки: «Фатальний флірт, або Забавки» Артура Шніцлера, «Жінки Моцарта» Фелікса Міттерера, «Колишні справи» Йоганна Нестроя та інші. «Приборкання...» у Камінній залі здійснила художній керівник театру «Колесо» Ірина Кліщевська за однойменною п’єсою сучасного австрійського драматурга, прозаїка і поета Францобеля (Франц Стефан Грібль). У його творчому доробку понад 25 п’єс, він є лауреатом багатьох літературних премій (зокрема, його нагороджено медаллю Б.Брехта) і як драматург славиться тим, що «переформатовує» на сучасний лад класичні п’єси, здебільшого Вільяма Шекспіра та Лопе де Вега. Його найпопулярніша п’єса «Приборкання норовливої» написана за мотивами однойменної шекспірівської п’єси, але адаптована під наш час. У трактуванні І.Кліщевської вистава набула українського колориту, ігрової, навіть клоунсько-фарсової форми, але головне — все дійство— на пісенно-танцювальному підґрунті (музичне оформлення — Олександр Круковський і Світлана Петренко, хореограф            — Ганна Лисенко, за участі Алли Рубіної). Камінна зала «Колесо» перетворилася на кабаре. Спеціально для вистави композитором О.Круковським були написані оригінальні пісні, які покладені на світові хіти, що додають постановці щемливо-ностальгійного настрою. Місце дії — затишний дворик Відня з крамничками, кафе і квартирними балкончиками, повз які проносяться мотоцикли, а на карнизах гуркочуть голуби...

Вісім героїв за рахунок шлюбу прагнуть або збагачення, або знайти взаємну любов. Усі акторські роботи вирішені у гротесковому, навіть буфонадно-шаржовому ключі: Катаріна (Марія Грунічева) — недоступна, горда й розумна frau, Батіста (Валентина Бойко) — розбалувана матуся, що прагне лише збагачення, Б’янка (Аліна Проценко) — гіперболізована лялька-білявка Барбі, якою керують лише самі інстинкти, Греміо (Олег Лепенець) — потішний батечко, що прагне вдало пристроїти свого сина, Люк (Денис Драчевський) — засліплений любов’ю, «медово-солодкуватий» герой-коханець, Транія (Ольга Армасар) — щиро закохана «пацанка», Гортензіо (Дмитро Соловйов) — кумедний манірний дурник, Петручіо (Василь Шандро) — ще один герой-коханець (шкода, що внутрішньо ненаповнений і дещо механічно вибудуваний актором персонаж, тому випадає зі злагодженого акторського ансамблю)...

Хочеться нагадати, що цей сезон у «Колесі» — ювілейний. Святкування 25-річчя театру, над яким вже активно працює весь колектив, планують на кінець травня. А літом, імовірно, повернеться у рідні стіни «Колеса» Міжнародний театральний фестиваль «Подія», що через фінансові труднощі було перенесено (тимчасово) до Хмельницька.

Вікторія ІЛЬКІВ
Газета: 
Рубрика: