«Від весни до весни»
Так називається експозиція робіт Маріани Онищенко-Мандрикової, представлена в виставковому залі офісу Програми ім. Фулбрайта в Україні (вул. Грушевського, 4). Творчість харківської художниці надзвичайно цілісна. Її графічні (якщо мати на увазі техніку виконання) акварелі й гуаш виявляються дуже близькими до традиційних живописних робіт — невеликих картин («Зимовий пейзаж», «Вечірня Прага»). Звичайно, розуміння кольору-світла, їхнє трактування і взаємне перетворення тут дійсно схожі. Але не менш важливою стає і єдність погляду та настрою. Всі твори Маріани Онищенко-Мандрикової розповідають про красу світу, інколи приголомшуючу в своїй щедрій пишності («Соковиті кавуни»), інколи ж — скромною і тихою, але від того ще ціннішою і важливішою («Степові промінчики», «Фіалка», «Тиша»). Художниця народилася і виросла в Криму. Вона часто і з любов’ю змальовує море («Білі камені»), але «Затишний дворик» здається їй не менш прекрасним та цікавим, не кажучи вже про такі події як, наприклад, прихід осені («Осінній мотив»), або весни («Відлига»), повідомляє Оксана ЛАМОНОВА.
«Золотий» голос Квебека почують у Києві
20 травня у Палаці «Україна» виступить один із найбільш інтригуючих франкомовних виконавців світу — Брюно Пельтьє. Гастролі цього популярного канадського співака організовує компанія «Альянс-Шатро». Його називають улюбленцем Монреаля і золотим голосом Квебека. Бруно Пельтьє вразив глядачів Європи, виступаючи в легендарному французькому мюзиклі «Нотр-Дам де Парі» (Notre-Dame de Paris). Пізніше виставу було поставлено в багатьох країнах світу, але нікому з артистів не вдалося перевершити Пельтьє, чиє виконання ролі Гренгуара досі залишається еталоном. За 25 років співацької кар’єри Брюно Пельтьє пройшов шлях від рокера-самоучки, який співає в барах, до професіонала екстра-класу, який виступає на найпрестижніших майданчиках (включаючи «Олімпію» — найстаріший і один із найпопулярніших у світі концертних залів Парижа). Справжня слава прийшла до співака після виконання класичної композиції Miserere, що розкрила багатющі можливості його голосу. Брюно Пельтьє пробував себе в різних жанрах — рок, мюзикл, класика, поп, джаз — і досягав досконалості в кожному з них. Підтвердженням цього є його виступи в дуетах зі світовими зірками — такими, як Селін Діон і Лара Фабіан, випуск золотих і платинових дисків, безліч нагород, а також любов і визнання слухачів.
Десятирічна українська піаністка вразила німецьких меценатів
Піаністка з Івано-Франківська Оксана Горецька повернулася із Веймара, де проходив ІІІ міжнародний конкурс молодих піаністів імені Ференца Ліста. Десятирічна дівчинка отримала диплом конкурсу і грант на майстер-класи у музичній гімназії для обдарованих дітей, що в замку Бельведер у передмісті Веймара.
Найталановитіші піаністи з 27-ми країн світу змагалися у три тури протягом тижня. Оксана пройшла усі етапи, хоч була наймолодшою. Учениця четвертого класу школи-практики Івано-Франківського музучилища ім. Д. Січинського (клас викладача Ольги Назаренко) каже, що про конкурс такого рівня довідалася від випускниць музучилища і вихованок своєї викладачки Олесі та Ірини Сальвицьких, які сьогодні вчаться в Німеччині. Їхній приклад надихнув дівчинку, і у вересні минулого року вона вступила на заочну форму навчання до дитячої музичної академії в Ростоку. Її обдарованість вразила німецьких меценатів, і ті взялися допомагати юній українці.
Конкурс у Веймарі став для Оксани Горецької справжньою школою майстерності і приніс багато вражень. Найбільше вразила якість інструментів. «Вони звучать ідеально, як цілий оркестр, — згадує Оксана. — У нас таких, на жаль, немає, вони дуже дорогі — від 150-ти тисяч євро».
«Конкурси такого рівня мають усталені правила, серйозні вимоги та об’ємну програму. Обов’язково треба виконати два твори Ліста, бо німці шанують пам’ять про композитора, у творчості якого був цілий веймарський період. Оксана виконала етюд «Полювання» та п’єсу «Втіха». Окрім Ліста, вона зіграла Баха, Бетховена, Гайдна, Шуберта, Черні, Гріга і Бартока. Засвоювати такий обсяг нового матеріалу їй доводиться не вперше, адже за плечима — вісім сольних концертних програм «,—говорить Ольга Назаренко.
Почувши про свій чудовий результат, Оксана Горецька дуже зраділа. Перемогу, розповідає, виборов конкурсант із Санкт-Петербурга, друге і третє місця — музиканти з Китаю. Дівчина не мала часу для розваг та екскурсій, однак вона зустрілася зі своїм улюбленим композитором — Бахом — «і навіть про щось поговорила». Біля пам’ятника видатному композитору відчула себе щасливою. Тепер чекає нових зустрічей — влітку планує пройти майстер-класи. Леся ТУГАЙ, Івано-Франківськ.
Концерт, який об’єднає Японію, Німеччину та Україну
23 березня у Фонді сприяння розвитку мистецтв з єдиним концертом у Києві виступлять відома японська скрипалька Маю Кісіма та український піаніст Олег Полянський, який нині живе в Німеччині. Ця мистецька подія відбуватиметься у межах циклу концертів камерної музики Music-review WEEKEND, який організований Національним порталом академічної музики Music-review Ukraine та Фондом сприяння розвитку мистецтв. Нагадаємо, легендарний Мстислав Ростропович відкрив світу ім’я талановитої японської скрипальки Маю Кісіми, яка в 13 років стала лауреатом престижного Міжнародного конкурсу скрипалів ім. Венявського. В минулому році вона стала фіналісткою Міжнародного конкурсу імені королеви Єлизавети в Брюсселі. За перші роки своєї творчої діяльності Маю Кісіма вже зіграла з провідними симфонічними оркестрами під керуванням іменитих диригентів, серед яких Мстислав Ростропович та Володимир Ашкеназі. З останнім вона записала альбом класичної скрипкової музики, а пізніше і свій сольний СD під назвою «Чакона». У Києві Маю Кісіма виступить у дуеті з піаністом-віртуозом, лауреатом Міжнародного конкурсу імені Чайковського Олегом Полянським. На вечорі прозвучать скрипкові та камерно-інструментальні твори Баха, Паганіні, Чайковського, Ізаї та Прокоф’єва.