Соломія з’явиться в бронзі
На Тернопільщині постане пам’ятник світовій оперній діві Соломії Крушельницькій. Основний матеріал, а це дві тонни бронзи, надасть Тернопільська міська рада (роботи коштуватимуть 507 тисяч гривень). Монумент створить львівський скульптор Володимир Стасюк. Нагадаємо, славетній Крушельницькій свого часу аплодував цілий світ. Її лірико-драматичним сопрано захоплювалися відомі співаки, композитори та диригенти. Серед поціновувачів її таланту були Джакомо Пуччіні, Леонкавалло, Артуро Тосканіні, Ріхард Штраус, Енріко Карузо, Федір Шаляпін, Тітта Руффо. Донині італійці шанують неперевершену українку. Біля її будинку у Віареджо, де Соломія жила, не в’януть квіти, а погруддя примадонни оперної сцени стоїть поряд із портретом легендарного Карузо в Музеї театру Ла Скала в Мілані. Проте на Тернопільщині, де Крушельницька народилася й виросла, досі не було їй пам’ятника. Ця знакова подія відбудеться в листопаді (монумент оперній примадонні встановлять у сквері ім. Т. Шевченка з боку центральної вулиці Тернополя — Руської), повідомляє Лариса ОСАДЧУК, Тернопіль.
Ефект присутності
У галереї «Триптих» представлені роботи київської художниці Олени Бабенцової. Свій новий цикл робіт авторка назвала лаконічно — «Присутність». На перший погляд, назва дивна й загадкова, але прогулюючись виставкою та вдивляючись у кожну картину, в якусь мить раптом починаєш розуміти, що назва циклу вигадана невипадково. Авторка вмілою рукою досвідченого гіда ніби підводить глядача до межі двох світів і піднімає тонку завісу, показуючи найбільше таїнство зародження форми з хаотичних спалахів чистої енергії Всесвіту. Отут і виникає ефект присутності, мов під час народження нового світу. Ще немає пейзажу, немає натюрморту, немає портрету, а є лише легкий натяк на форму — яскраві спалахи різнобарвних енергій, що боязко пробують себе у різних конфігураціях і поєднаннях. Діалог художниці з глядачем, який пропонує останньому стати свідком і учасником захоплюючого процесу матеріалізації енергії. Дерево, яке, здавалося б, росте нізвідки, у «Присутності-5» щедро плодоносить яскравими кольорами зрілих плодів, а в картині «Вечір» розташувався кущ, який пливе у барвистому просторі, ніяк не пов’язаний із ним логічною темою глек-ваза на далекому плані. Форми розпливчатих силуетів чи то янголів, чи то демонів, що ледве жевріють, у «Присутності-2» готові щомиті змінюватися в будь-який бік. Вони розбурхують фантазію й викликають відчуття звучання поряд мажорної мелодії. Показати те, що не відчувається, що не можна ні з чим порівняти, змусити кожного заглянути всередину себе в пошуках власної гармонії, мабуть, і є основною позицією у творчості Олени Бабенцової, повідомляє Світлана ГОЛОВКО, «День», фото автора.
«Титанік»: стереоверсія
Знаменитий режисер Джеймс Кемерон збирається перевипустити найкасовіший фільм в історії кіно — «Титанік» у форматі 3D. Як повідомляє ресурс WorstPreviews, таку заяву режисер зробив на прес-конференції, що пройшла на виставці Comic-Con у Сан-Дієго. За словами Кемерона, експерименти зі стереозображенням, які він ставив під час роботи над «Аватаром», так привабили його, що він вирішив «розширити» відеоряд одного зі своїх найвідоміших фільмів. Він також повідомив, що велика кількість накопиченого матеріалу дозволить йому зняти продовження «Аватара», однак рішення про це прийматиметься лише після оцінки результативності прокату оригінальної картини. Що до екранізації «Бойового ангела», то Кемерон не виключив цей фільм зі свого списку потенційних проектів. «Ми дуже серйозно розглядаємо можливість створення цієї картини», — підкреслив він. Нагадаємо, що раніше кінокомпанія 20th Century Fox оголосила дату прем’єри першого трейлера фільму «Аватар». Ролик буде представлено глядачам 21 серпня 2009 року. Трейлер демонструватиметься в усіх форматах: IMAX 3-D, IMAX 2-D, digital 3-D, digital 2-D і 35mm 2-D. Також ролик буде доступний для перегляду в мережі Інтернет. Прем’єра фільму відбудеться 17 грудня 2009 року.
Невідомий Моцарт
Експерти Міжнародного фонду Mozarteum виявили два раніше невідомі твори Моцарта, написані ним у юному віці для фортепіано. Ці роботи знаходилися в архівах Міжнародного фонду композитора, розташованого в Зальцбурзі, проте лише зараз стало відомо, що їх написав Вольфганг Амадей Моцарт. Представниця Міжнародного фонду Моцарта заявила, що ці два твори будуть виконані на фортепіано, на якому грав сам композитор, повідомляє lenta.ru. Міжнародний фонд Mozarteum — найавторитетніша організація, яка з кінця XIX сторіччя займається пропагандою музичної спадщини Моцарта й координацією присвячених композитору досліджень. Mozarteum містить музеї Моцарта у Зальцбурзі, а також тісно співпрацює з однойменним зальцбурзьким музичним університетом. Фахівці засвідчують автентичність моцартівських знахідок не вперше: за останні півсторіччя було виявлено близько десяти невідомих автографів композитора. Так, три роки тому, в рік 250-річчя Моцарта, було знайдено клавірне Алегро. У вересні 2007 р. в бібліотеці французького міста Нант відкрили ще один незнаний твір Моцарта. Його авторство також було підтверджене експертами Mozarteum. Нагадаємо, 2008 року в Лондоні були виявлені два раніше невідомі прижиттєві портрети Моцарта.