«Мотанка.UA»
Так називається виставка, яка вчора відкрилася в «Музеї гетьманства». В експозиції представлено автентичні українські ляльки — це роботи сестер-майстринь Наталки та Тетяни Катриченко. Основа персональної виставки — 16 ляльок-мотанок. Колористика кожної з них схожа на кольори державних прапорів команд європейських збірних, яким пощастило грати у червні цього року на Євро-2012 у Польщі та Україні. Всі мотанки виконано традиційною технікою — без голки та шиття, окрім плаття та фартуха. Вони оздоблені традиційною українською ручною вишивкою. На старовинну домоткану тканину лягли різні техніки: стебловий шов, качалочка, зерновий вивід, хрестик, шахматка, лиштва, ретязь, штапівка, кривулька... «Нам здалося, що було б добре, коли кожен гість, який приїде до України на Євро, міг узяти на згадку частинку української душі, — говорить лялькарка Наталка КАТРИЧЕНКО. — Тому в традиційній для України ляльці ми поєднали суто українське та іноземне. Наприклад, у вишивці для ляльки, яка представляє Хорватію, ми ввели не тільки кольори прапору, а й геометрію. Впізнати Францію можна по лілеям, Англію — по трояндам, Італію — по соняшникам», повідомляє Аліса АНТОНЕНКО.
Названо нову причину смерті Караваджо
Італійський живописець міг померти внаслідок ножового поранення, а не хвороби, як уважали раніше. До такого висновку прийшов історик із Неаполя Вінченцо Пачеллі, якому вдалося знайти рідкісні документи в секретних архівах Ватикану й Риму, пише Lenta.ru, посилаючись на La Reppublica. Деякі історики вважають, що Караваджо помер від малярії 1610 року і був похований у тосканському місті Порто-Ерколе, до якого він потрапив, мандруючи з Неаполя до Риму. Туди він вирушив, коли довідався, що може дістати прощення від кардинала Сципіона Богезе — 1606 року Караваджо було винесено вирок за вбивство Рануччіо Томмазоні, після чого він був змушений поневірятися. Проте до Рима художник так і не доїхав: він захворів і помер. На думку Пачеллі, Караваджо помер у місті Пало — на нього напали мальтійські лицарі, бо Караваджо образив одного із знатних лицарів Мальти. При цьому вбивство художника було схвалене римською курією. Згідно з версією Пачеллі, тіло Караваджо кинули в море, саме цим пояснюють відсутність яких-небудь документів про поховання майстра. Професор також стверджує, що в знайдених ним документах є розходження у версіях про місце смерті Караваджо, — на його думку, Ватикан намагався приховати інформацію про його смерть. Крім того, Пачеллі знайшов листа італійського архіваріуса Франческо Больвіто, написаного через 20 років після смерті Караваджо, у якому повідомляли, що художника вбито. Караваджо жив на Мальті в 1607—1608 рр. і навіть став лицарем Мальтійського ордена, проте згодом італійського живописця виключили з його лав: Караваджо вчинив бійку зі знатним лицарем і поранив його. Сумніви щодо теорії Пачеллі виникли, зокрема, в американського історика з Вірджинії Джона Спайка, пише The Daily Telegraph. Він, наприклад, упевнений у тому, що мальтійські лицарі могли вбити Караваджо відразу після інциденту, а не чекати ще декілька років. Відомо, що лицарі ордена напали на Караваджо 1609 року, унаслідок поранень у нього було понівечене обличчя, проте художник вижив. Дослідження, присвячене смерті Караваджо, вийде у світ у виданні «Мікеланджело Мерізі на прізвисько Караваджо між мистецтвом і наукою», яке Пачеллі підготував спільно з іншими вченими — істориками мистецтва, реставраторами, медиками тощо.
«Титанік» — музей і фільм у форматі 3D
Відкриття музею, приурочене до століття трагедії «Титаніка», відбулось на батьківщині пароплава — в місті Белфаст у Північній Ірландії. Будівля побудована у вигляді носа корабля і містить модель суднобудівельної верфі «Харланд і Вольф», де й було зведено «Титанік». Творці інтерактивного проекту витратили близько 160 мільйонів доларів. На сьогодні розпродано вже 100 тисяч квитків, передає Бі-Бі-Сі. Британське судно зіткнулося з айсбергом під час свого першого рейсу 14 квітня 1912 року. За офіційними даними, катастрофа забрала життя 1513 осіб. Нині в українських кінотеатрах знову спливе «Титанік» — легендарний фільм (режисера Джеймса Кемерона) про кохання на тлі грандіозної катастрофи. До 100-річчя сумної дати творці картини приурочили другий захід стрічки, але цього разу ефект присутності на лайнері посилено: блокбастер переведено у формат 3D. Джеймс Кемерон вважає: «3D дозволяє не лише підвищити видовищність обставин та дій, але й стосунків між людьми. Найбільше враження залишають інтимні сцени, тому що глядач переноситься у світ персонажа і відчуває його пристрасть, страх або надію».